About: Support programme for Pupils with Physical and Accompanying Intellectual Disabilities – Approaches in the Czech Republic and Germany     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Kapitola se zabývá problematikou vzdělávání žáků s tělesným a přidruženým mentálním postižením, srovnáním přístupů u nás a v Německu. Pozornost je věnována plánování pedagogických aktivit se zřetelem na zpracování podpůrného programu pro žáky, realizovaného ve třech etapách: analýza výchozí situace, stanovení cíle a vypracování příslušných speciálně pedagogických opatření. Konfrontace přístupů ke vzdělávání žáků s tělesným a přidruženým mentálním postižením je analyzovaná v oblasti stanovení cílů, v podmínkách edukace a ve znacích edukačního procesu ve srovnání obou zemí. Součástí kapitoly je prezentace výzkumného projektu zaměřeného na zpracování školního vzdělávacího programu s příkladem dvou kazuistik žáků sledovaných po dobu šesti let v základní škole speciální.
  • Kapitola se zabývá problematikou vzdělávání žáků s tělesným a přidruženým mentálním postižením, srovnáním přístupů u nás a v Německu. Pozornost je věnována plánování pedagogických aktivit se zřetelem na zpracování podpůrného programu pro žáky, realizovaného ve třech etapách: analýza výchozí situace, stanovení cíle a vypracování příslušných speciálně pedagogických opatření. Konfrontace přístupů ke vzdělávání žáků s tělesným a přidruženým mentálním postižením je analyzovaná v oblasti stanovení cílů, v podmínkách edukace a ve znacích edukačního procesu ve srovnání obou zemí. Součástí kapitoly je prezentace výzkumného projektu zaměřeného na zpracování školního vzdělávacího programu s příkladem dvou kazuistik žáků sledovaných po dobu šesti let v základní škole speciální. (cs)
  • The chapter focuses on education of pupils with physical and accompanying intellectual disability and on comparison of the situation in the Czech Republic and Germany. We focus on planning of educational activitie, namely preparation of support programme for pupils. This is carried out in three phases: analysis of current situation, setting goals and preparing relevant special needs provisions. Education of pupils with physical and accompanying intellectual disabilities is compared in three areas: setting goals, conditions of education, elements of education.The chapter contains also presentation of a research project focusing on preparation of a school educational programme and two case studies of pupils followed for the period of six years in a special school. (en)
Title
  • Support programme for Pupils with Physical and Accompanying Intellectual Disabilities – Approaches in the Czech Republic and Germany (en)
  • Podpůrný program pro žáky s tělesným a přidruženým mentálním postižením – přístupy v České republice a v Německu
  • Podpůrný program pro žáky s tělesným a přidruženým mentálním postižením – přístupy v České republice a v Německu (cs)
skos:prefLabel
  • Support programme for Pupils with Physical and Accompanying Intellectual Disabilities – Approaches in the Czech Republic and Germany (en)
  • Podpůrný program pro žáky s tělesným a přidruženým mentálním postižením – přístupy v České republice a v Německu
  • Podpůrný program pro žáky s tělesným a přidruženým mentálním postižením – přístupy v České republice a v Německu (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/12:00062831!RIV13-MSM-14410___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM0021622443)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 159189
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/12:00062831
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • physical disability; intellectual disability; profound disability; multiple disability; special needs assessment; support programme; school educational plan; special school (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [4B296F52D492]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Vítková, Marie
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Paido
https://schema.org/isbn
  • 9788073152352
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 84 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software