About: K didaktické interpretaci lyriky v čítankách pro primární školu     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • V návaznosti na výsledky výzkumu čtenářské recepce lyriky žáky primární školy s různými dispozicemi se příspěvek věnuje reflexi básnické obraznosti a slovní hry v lyrických textech vybraných čítanek pro 5. ročník základní školy. Sledovány jsou jak typy zařazené lyrické poezie, tak především rozsah a způsob práce s přítomnými prvky nepřímých pojmenování a jazykové hry. Na základě analýzy této stránky učebnic jsou jako základní konstatování vymezeny tři různé přístupy k práci s lyrickou poezií lišící se mírou vedení žáků k vnímání sledovaných jazykových jevů a jejich estetické funkce a představované čítankami nakladatelství Alter a Fragment, Didaktis a Nová škola, Prodos.
  • V návaznosti na výsledky výzkumu čtenářské recepce lyriky žáky primární školy s různými dispozicemi se příspěvek věnuje reflexi básnické obraznosti a slovní hry v lyrických textech vybraných čítanek pro 5. ročník základní školy. Sledovány jsou jak typy zařazené lyrické poezie, tak především rozsah a způsob práce s přítomnými prvky nepřímých pojmenování a jazykové hry. Na základě analýzy této stránky učebnic jsou jako základní konstatování vymezeny tři různé přístupy k práci s lyrickou poezií lišící se mírou vedení žáků k vnímání sledovaných jazykových jevů a jejich estetické funkce a představované čítankami nakladatelství Alter a Fragment, Didaktis a Nová škola, Prodos. (cs)
  • The paper is connected with the results of sooner realized research intent on the differences of pupils reception of lyrical poetry. This paper deals with the reflection of symbolic character and pun in lyrical texts in five readers for the 5th class of basic school. The types of lyrical poetry, the extent and ways of the work with mentioned language features are analysed in readers. Then three different approaches to the work with lyrical texts and their aesthetical information are claimed. These appproaches were found in textbooks edited by Alter and Fragment, Didaktis and Nová škola, Prodos. (en)
Title
  • K didaktické interpretaci lyriky v čítankách pro primární školu
  • Didactic Interpretation of Lyrical Texts in the Readers for Primary Schools (en)
  • K didaktické interpretaci lyriky v čítankách pro primární školu (cs)
skos:prefLabel
  • K didaktické interpretaci lyriky v čítankách pro primární školu
  • Didactic Interpretation of Lyrical Texts in the Readers for Primary Schools (en)
  • K didaktické interpretaci lyriky v čítankách pro primární školu (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/10:00045859!RIV11-MSM-14410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM0021622443)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 265726
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/10:00045859
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • readers reception; literary communication; lyrical text; reader; experience; symbolic character; metaphorical meaning; pun; aesthetical information (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [5875F2F0342A]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Zítková, Jitka
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Paido Brno
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7315-202-4
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software