About: Analýza postojů asistentů pedagoga ke vzdělávání romských žáků.     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • V článku jsou shrnuty výsledky výzkumného šetření, které proběhlo v roce 2009. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu byly analyzovány stanoviska a názory expertů, kteří se zabývají inkluzí sociálně znevýhodněných skupin. Každá země má k dispozici řadu mechanismů vedoucích k úspěšné integraci, jsou doporučeny akční plány, hovoříme o mediátorech, o podpoře, o projektech, dotacích, o asistenci ve školách. Jedno z nejdůležitějších doporučení se týká opatření, které by měly přijmout všechny evropské vlády a tím doporučením je, že romské děti musí docházet hned a okamžitě do běžných základních škol, vzdělávat se v hlavním vzdělávacím proudu. Mezi další doporučení patří kvalitní příprava učitelů, která zahrnuje mimo jiné základy romštiny, romologie i romistiky. Stejně kvalitně musí být připraveni asistenti pedagoga a současně na všech úrovních vzděláváni romští pedagogové.
  • V článku jsou shrnuty výsledky výzkumného šetření, které proběhlo v roce 2009. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu byly analyzovány stanoviska a názory expertů, kteří se zabývají inkluzí sociálně znevýhodněných skupin. Každá země má k dispozici řadu mechanismů vedoucích k úspěšné integraci, jsou doporučeny akční plány, hovoříme o mediátorech, o podpoře, o projektech, dotacích, o asistenci ve školách. Jedno z nejdůležitějších doporučení se týká opatření, které by měly přijmout všechny evropské vlády a tím doporučením je, že romské děti musí docházet hned a okamžitě do běžných základních škol, vzdělávat se v hlavním vzdělávacím proudu. Mezi další doporučení patří kvalitní příprava učitelů, která zahrnuje mimo jiné základy romštiny, romologie i romistiky. Stejně kvalitně musí být připraveni asistenti pedagoga a současně na všech úrovních vzděláváni romští pedagogové. (cs)
  • The article sums up the results of research carried out in 2009. By means of qualitative research, attitudes and oponions of experts in socially disadvantaged groups inclusion were analyzed. Each country has many mechanisms available, that can lead to a successful integration; one of the most important recommendations is the one which should be adopted by all European governments: Romany children must with no delay attend standard primary schools, and be educated within the main education stream. Among other recommendations are quality training of teachers and pedagogues assistants; Romany pedagogues should also be educated on all levels. (en)
Title
  • Analýza postojů asistentů pedagoga ke vzdělávání romských žáků.
  • Analýza postojů asistentů pedagoga ke vzdělávání romských žáků. (cs)
  • Analysis of Teacher Assistants´ Attitudes towards the Education of Roma Pupils (en)
skos:prefLabel
  • Analýza postojů asistentů pedagoga ke vzdělávání romských žáků.
  • Analýza postojů asistentů pedagoga ke vzdělávání romských žáků. (cs)
  • Analysis of Teacher Assistants´ Attitudes towards the Education of Roma Pupils (en)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/09:00038040!RIV10-MSM-14410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM0021622443)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 303159
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/09:00038040
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Segregation prejudice successful integration social disadvantages poverty insufficient education strategy pedagogues Romany children Romany pupils (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [31EB2F81C13F]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • VZdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • NĚMEC, J., VOJTOVÁ, V. (eds.) Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Gulová, Lenka
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Nakladatelství MU
https://schema.org/isbn
  • 978-80-210-5033-4
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 85 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software