About: Social networks and their effect on change in use of the Internet at school     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Anotace: Recently, changes the focus of Internet use in particular children and young people. The original idea of the school used the Internet as a means to obtain the latest information from various fields of human activity, to create training programs and even entire websites providing distance learning support throughout the years of primary school, is vanishing. It is increasingly that young people begin to use the services of specialized search engines in order to create social networks and so enter into special relationships and virtual groups instead to use the Internet for their education. This is, in my view, especially problematic for young people; leading to the actual theft of real group fellow in some individuals is replaced by the actual friendship with an uncertain and sometimes dangerous partner. The school, teachers or parents are not enough to this ready to change o fit. Breakup of cohesion may lead to deterioration of class climate. The lecture discusses in detail on these issues. (en)
  • V poslední době se mění zaměření použití internetu zejména u dětí a mládeže. Původní myšlenka použít ve škole internet jako prostředek umožňující získat nejnovější informace z nejrůznějších oborů lidské činnosti, vytvořit výukové programy a dokonce celé výukové servery poskytující distanční opory pro celé ročníky základní školy, se vytrácí. Stále častěji se stává, že mladí lidé začínají používat služeb specializovaných vyhledavačů umožňujících vytvářet sociální sítě a vstupují tak do zvláštních virtuálních vztahů a skupin místo aby využívali internet pro své vzdělávání. Tato skutečnost je podle mého názoru zejména pro mladé lidi problematická vede k odcizení skutečné reálné skupině spolužáků u některých jedinců, nahrazuje skutečná přátelství (e-přátelství) s nejistým, a někdy i nebezpečným partnerem. Škola, učitelé ani rodiče nejsou na tuto změnu dostatečně připraveni. Rozpad soudržnosti třídy může vést ke zhoršení klimatu třídy. Přednáška pojednává podrobně o těchto problémech.
  • V poslední době se mění zaměření použití internetu zejména u dětí a mládeže. Původní myšlenka použít ve škole internet jako prostředek umožňující získat nejnovější informace z nejrůznějších oborů lidské činnosti, vytvořit výukové programy a dokonce celé výukové servery poskytující distanční opory pro celé ročníky základní školy, se vytrácí. Stále častěji se stává, že mladí lidé začínají používat služeb specializovaných vyhledavačů umožňujících vytvářet sociální sítě a vstupují tak do zvláštních virtuálních vztahů a skupin místo aby využívali internet pro své vzdělávání. Tato skutečnost je podle mého názoru zejména pro mladé lidi problematická vede k odcizení skutečné reálné skupině spolužáků u některých jedinců, nahrazuje skutečná přátelství (e-přátelství) s nejistým, a někdy i nebezpečným partnerem. Škola, učitelé ani rodiče nejsou na tuto změnu dostatečně připraveni. Rozpad soudržnosti třídy může vést ke zhoršení klimatu třídy. Přednáška pojednává podrobně o těchto problémech. (cs)
Title
  • Social networks and their effect on change in use of the Internet at school (en)
  • Sociální sítě a jejich vliv na změny použití Internetu ve škole
  • Sociální sítě a jejich vliv na změny použití Internetu ve škole (cs)
skos:prefLabel
  • Social networks and their effect on change in use of the Internet at school (en)
  • Sociální sítě a jejich vliv na změny použití Internetu ve škole
  • Sociální sítě a jejich vliv na změny použití Internetu ve škole (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/09:00036899!RIV10-MSM-14410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM0021622421)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 342022
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/09:00036899
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • social networks internet school climate (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [4D9D0BE61EAA]
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Strach, Jiří
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software