About: Vývoj učitele: přehled relevantních teorií a výzkumů (2. část)     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • This article is the second part of an overview study concerned with the development of the teacher and using the broader concepts of development. The introduction looks at the possibilities of the application of system theory to the theme of the teacher development. The study then analyses the theme of the %22broader%22 professional and life cycles of the teacher, taking into account not only the development of teacher as professional but also the social and psychological contexts that contribute to the development. At the end of the article there is a diagram showing the possible basic views of the theme (and form of research) of teacher development, and a brief summary of the advantages and disadvantages of the approaches discussed in both parts of the overview study. (en)
  • Autor se v této stati, navazující na první část přehledového sdělení (Lukas, 2007), zabývá vývojem učitele z pohledu tzv. širších pojetí vývoje, která lze označit také jako pedagogicko-psychologická. Úvod studie je věnován možnostem aplikace systémové teorie na problematiku vývoje učitele. Následně je rozebíráno téma životních cyklů učitele a také ty přístupy k osvětlení vývoje učitele, jež jsou založené na konceptu tzv. kritických událostí nebo jež vycházejí z pedagogicko-psychologicky zaměřených výzkumů identity učitele. Autor také konkrétněji popisuje jeden z přínosných způsobů zkoumání vývoje učitele- prostřednictvím metody životního příběhu. V závěru stati je předložena přehledná tabulka možných základních pohledů na problematiku vývoje učitele a jsou také krátce shrnuty některé klady i zápory přístupů, diskutovaných v obou částech přehledové studie.
  • Autor se v této stati, navazující na první část přehledového sdělení (Lukas, 2007), zabývá vývojem učitele z pohledu tzv. širších pojetí vývoje, která lze označit také jako pedagogicko-psychologická. Úvod studie je věnován možnostem aplikace systémové teorie na problematiku vývoje učitele. Následně je rozebíráno téma životních cyklů učitele a také ty přístupy k osvětlení vývoje učitele, jež jsou založené na konceptu tzv. kritických událostí nebo jež vycházejí z pedagogicko-psychologicky zaměřených výzkumů identity učitele. Autor také konkrétněji popisuje jeden z přínosných způsobů zkoumání vývoje učitele- prostřednictvím metody životního příběhu. V závěru stati je předložena přehledná tabulka možných základních pohledů na problematiku vývoje učitele a jsou také krátce shrnuty některé klady i zápory přístupů, diskutovaných v obou částech přehledové studie. (cs)
Title
  • Vývoj učitele: přehled relevantních teorií a výzkumů (2. část)
  • Vývoj učitele: přehled relevantních teorií a výzkumů (2. část) (cs)
  • Teacher Development: Survey of Theories and Research (Part 2) (en)
skos:prefLabel
  • Vývoj učitele: přehled relevantních teorií a výzkumů (2. část)
  • Vývoj učitele: přehled relevantních teorií a výzkumů (2. část) (cs)
  • Teacher Development: Survey of Theories and Research (Part 2) (en)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/08:00033458!RIV10-MSM-14410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 405040
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/08:00033458
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • teacher; development; developmental stages; interpersonal development; teacher identity (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [BCEC547097F3]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Pedagogika
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • LVIII
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Lukas, Josef
issn
  • 0031-3815
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 112 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software