About: K problémům stojícím v pozadí tvorby a realizace kurikula základního vzdělávání v České republice     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The article deals with selected problems underlying curriculum research and development in the Czech Republic. The author criticizes that problems underlying curriculum research and development are not sufficiently reflected from the theoretical point of view. Following problems are pointed out: (1) problematic embeddings of the issue of curriculum in the European and Czech tradition of didactics; (2) ill defined relationship between curriculum research and development; (3) conflicts between educational intention and lobby of special interest groups; (4) naively romantic idea about integrating everything with everything; (5) the problem of curriculum implementation; (6) discrepancy between intended and implemented curriculum; (7) deemphasis on the content dimension of school teaching and learning; (8) disordering curricular content. (en)
  • V příspěvku je věnována pozornost vybraným problémům, které stojí v pozadí tvorby a realizace kurikula základního vzdělávání v České republice. Autor se kriticky vyslovuje ke skutečnosti, že problémy kurikula u nás zatím nejsou reflektovány v žádoucích teoretických souvislostech. Postupně rozebírá osmi problémů: (1) neusazenost pojmu kurikulum v evropské/české didaktické tradici; (2) neujasněný vztah mezi tvorbou a výzkumem kurikula; (3) střety mezi pedagogickým záměrem a oborovým lobby; (4) naivně romantická představa o integraci všeho se vším; (5) problémy spojené s implementací kurikula; (6) nesoulad mezi projektovaným a realizovaným kurikulem; (7) obsahové vyprazdňování školního vyučování a učení; (8) neuspořádanost obsahů jako překážka kumulativního utváření znalostí. V závěru příspěvku autor poukazuje na skutečnost, že uvedené problémy nejsou českým specifikem. Spíše je lze označit za problémy mezinárodně sdílené; při jejich řešení se lze do jisté míry opírat o zahraniční zkušenosti.
  • V příspěvku je věnována pozornost vybraným problémům, které stojí v pozadí tvorby a realizace kurikula základního vzdělávání v České republice. Autor se kriticky vyslovuje ke skutečnosti, že problémy kurikula u nás zatím nejsou reflektovány v žádoucích teoretických souvislostech. Postupně rozebírá osmi problémů: (1) neusazenost pojmu kurikulum v evropské/české didaktické tradici; (2) neujasněný vztah mezi tvorbou a výzkumem kurikula; (3) střety mezi pedagogickým záměrem a oborovým lobby; (4) naivně romantická představa o integraci všeho se vším; (5) problémy spojené s implementací kurikula; (6) nesoulad mezi projektovaným a realizovaným kurikulem; (7) obsahové vyprazdňování školního vyučování a učení; (8) neuspořádanost obsahů jako překážka kumulativního utváření znalostí. V závěru příspěvku autor poukazuje na skutečnost, že uvedené problémy nejsou českým specifikem. Spíše je lze označit za problémy mezinárodně sdílené; při jejich řešení se lze do jisté míry opírat o zahraniční zkušenosti. (cs)
Title
  • K problémům stojícím v pozadí tvorby a realizace kurikula základního vzdělávání v České republice
  • K problémům stojícím v pozadí tvorby a realizace kurikula základního vzdělávání v České republice (cs)
  • Problems underlying curriculum research and development in the Czech Republic (en)
skos:prefLabel
  • K problémům stojícím v pozadí tvorby a realizace kurikula základního vzdělávání v České republice
  • K problémům stojícím v pozadí tvorby a realizace kurikula základního vzdělávání v České republice (cs)
  • Problems underlying curriculum research and development in the Czech Republic (en)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/08:00025092!RIV10-GA0-14410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GP406/06/P037)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 374346
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/08:00025092
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • content; curriculum; curriculum development; curricular reform; curriculum research; learning; subject matter; teaching (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [FEA3F81917D3]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Liberec
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Liberec
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Škola v dialogu kultury, pedagogiky a společnosti
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Janík, Tomáš
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • FP TUL
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7372-414-6
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software