Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - It`s a e-learning course divided in 11 themes and 2 circles (about habit-forming substances and about prevention types). The first part informs about terminology in addictology, describes about basic neurophysiology, influence of habit-forming substances on human organism. Next parts engage in evolution and phases of addiction, give a view of most misused substances, give informations about Czech and foreign drug scene. Course describes symptoms of drug misuse, first-aid problems, legislation. The second part concerns with prevention activities, refuse-training, preventive programmes. (en)
- Jde o kurs, rozdělený do 11 tématických celků a 2 okruhů (část o návykových látkách a o prevenci). První část seznamuje s problematikou a základními pojmy v oblasti závislostí a návykových látek, popisuje základy neurofysiologie, působení drog na organismus, zvl. pak na CNS. Další stati se zabývají vývojem a jednotlivými stádii závislosti, podávají přehled častěji se vyskytujících drog a seznamují s českou i zahraniční drogovou scénou. Opomenuty nejsou ani včasné a pozdní příznaky zneužívání drog z pozice rodiče, lékaře, pedagoga,legislativní rámec z hlediska mezinárodního i českého práva (zvl. trestní a přestupkový zákon). Druhá část se týká vymezení prevence, soustředí se zvláště na aktivity primární prevence. Následují kapitoly věnované Minimálnímu preventivnímu programu MŠMT ČR a jeho aplikaci na školách, podrobnosti o modelu školního programu SMART, údaje o evaluaci, účinných a neúčinných typech prevence s důrazem na její komunitní charakter.
- Jde o kurs, rozdělený do 11 tématických celků a 2 okruhů (část o návykových látkách a o prevenci). První část seznamuje s problematikou a základními pojmy v oblasti závislostí a návykových látek, popisuje základy neurofysiologie, působení drog na organismus, zvl. pak na CNS. Další stati se zabývají vývojem a jednotlivými stádii závislosti, podávají přehled častěji se vyskytujících drog a seznamují s českou i zahraniční drogovou scénou. Opomenuty nejsou ani včasné a pozdní příznaky zneužívání drog z pozice rodiče, lékaře, pedagoga,legislativní rámec z hlediska mezinárodního i českého práva (zvl. trestní a přestupkový zákon). Druhá část se týká vymezení prevence, soustředí se zvláště na aktivity primární prevence. Následují kapitoly věnované Minimálnímu preventivnímu programu MŠMT ČR a jeho aplikaci na školách, podrobnosti o modelu školního programu SMART, údaje o evaluaci, účinných a neúčinných typech prevence s důrazem na její komunitní charakter. (cs)
|
Title
| - Abuse of habit-forming substances, primary prevention of addictions (en)
- Zneužívání návykových látek, primární prevence závislostí
- Zneužívání návykových látek, primární prevence závislostí (cs)
|
skos:prefLabel
| - Abuse of habit-forming substances, primary prevention of addictions (en)
- Zneužívání návykových látek, primární prevence závislostí
- Zneužívání návykových látek, primární prevence závislostí (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216224:14410/06:00018219!RIV10-MSM-14410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216224:14410/06:00018219
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - habit-forming substances; addiction; prevention; school; education; training (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...i/riv/kodPristupu
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |