Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - V předkládaném textu, který představuje zkrácenou verzi knižně vydaného příspěvku (Horák 2011), se zabýváme problematikou řízení a flexibility státních a nestátních organizací fungujících na lokálních trzích práce, které přispívají k celkové flexibilitě systémů politiky pracovního trhu a sociálních služeb. Využitím konceptu exploatace a explorace J.G. Marche (1991), typů lokálního řízení Duita a Galaze (2008) a hloubkových rozhovorů s čelními představiteli několika organizací ze čtyř okresů jednoho kraje vyplývá, že nestátní organizace se vyznačují vyšší pružností oproti organizacím státním. Identifikovaná flexibilita až robustnost v řízení neziskových organizací je důsledkem možnosti neziskových organizací pružněji reagovat na proměnlivé situace na lokálních trzích práce. Rigidita v řízení státních organizací je oproti tomu důsledkem striktně vymezené legislativy a omezených možností v oblasti posilování personálních zdrojů a ovlivnění podmínek administrovaných a realizovaných aktivních programů.
- V předkládaném textu, který představuje zkrácenou verzi knižně vydaného příspěvku (Horák 2011), se zabýváme problematikou řízení a flexibility státních a nestátních organizací fungujících na lokálních trzích práce, které přispívají k celkové flexibilitě systémů politiky pracovního trhu a sociálních služeb. Využitím konceptu exploatace a explorace J.G. Marche (1991), typů lokálního řízení Duita a Galaze (2008) a hloubkových rozhovorů s čelními představiteli několika organizací ze čtyř okresů jednoho kraje vyplývá, že nestátní organizace se vyznačují vyšší pružností oproti organizacím státním. Identifikovaná flexibilita až robustnost v řízení neziskových organizací je důsledkem možnosti neziskových organizací pružněji reagovat na proměnlivé situace na lokálních trzích práce. Rigidita v řízení státních organizací je oproti tomu důsledkem striktně vymezené legislativy a omezených možností v oblasti posilování personálních zdrojů a ovlivnění podmínek administrovaných a realizovaných aktivních programů. (cs)
- In this article - based on information published in extended version elsewhere (Horak 2011) - we focus on flexibility in governance of state and non-state organizations that function at regional and local labor markets and contribute to the overall public policy flexibility (compare Giguére 2008; Giguére a Froy 2009). We made use the exploitation vs. exploration concept of J.G. Marche (1991), different local governance types of Duit a Galaz (2008) and in-depth interviews with representatives of above mentioned organizations. Final results show non-state organizations have higher flexibility in comparison to the state organizations: whereas higher flexibility of non-state organizations results in better ability to react on changing circumstances at local labor markets, rigidity in governance of state organizations results in strictly specified legislation, lower staff fluctuation and limited possibilities to influence organizational conditions of administrated and implemented labor market programs. (en)
|
Title
| - Public and social services implementation at regional labour markets from organizational flexibility and stability point of view (en)
- Realizace veřejných programů a sociálních služeb na regionálních trzích práce optikou stability a flexibility státních a nestátních organizací
- Realizace veřejných programů a sociálních služeb na regionálních trzích práce optikou stability a flexibility státních a nestátních organizací (cs)
|
skos:prefLabel
| - Public and social services implementation at regional labour markets from organizational flexibility and stability point of view (en)
- Realizace veřejných programů a sociálních služeb na regionálních trzích práce optikou stability a flexibility státních a nestátních organizací
- Realizace veřejných programů a sociálních služeb na regionálních trzích práce optikou stability a flexibility státních a nestátních organizací (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216224:14230/12:00059385!RIV13-MSM-14230___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216224:14230/12:00059385
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - labour market policy - social services - organisational stability and flexibility - governance (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |