Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - This paper presents an analysis of the concepts of „family shopping“, as presented by the shopping centres in the Czech Republic. Based on the analysis of the marketing of Czech shopping centres, it is argued that a substantial part thereof is focused on the promotion of „family atmosphere“ and „family values“. This paper seeks to understand the function and content of these concepts from a sociological point of view. It is argued that the shopping centres' focus on family is twofold: first, the centres seek to promote a feeling of being welcome for all members of an ideal family, most notably children. Children are considered both a source of new consumption opportunities, as well as a potential hindrance. Second, tied to the concept of „family shopping“ is a set of values which include safety, comfort, cosiness, fun and cleanliness. (en)
- Článek předkládá analýzu pojmů „rodinného nakupování“ a „rodinné atmosféry“, tak jak jsou prezentovány v marketingu nákupních center v ČR. Hledá přitom specifika, která odlišují prostor nákupních center od městského veřejného prostoru. Na základě analýzy propagačních materiálů, domovních řádů a rozhovorů s manažery a architekty českých nákupních center jsou identifikovány dvě dimenze „rodinného“ ve vztahu k centrům. Zaprvé jde o důraz na zahrnutí celé rodiny do spotřebních aktivit: nákupní centra jsou chápána jako feminizovaná a jejich snahou je vytvořit spotřební možnosti jak pro muže, tak především pro děti, které jsou chápány jako zdroj nových možností spotřeby (ale zároveň také její ohrožení). Druhá dimenze identifikuje svazek hodnot, které jsou označovány jako rodinné, a které jsou managementem nákupních center aktivně prosazovány. Jde o hodnoty bezpečí, pohodlí, příjemnosti, zábavy a čistoty.
- Článek předkládá analýzu pojmů „rodinného nakupování“ a „rodinné atmosféry“, tak jak jsou prezentovány v marketingu nákupních center v ČR. Hledá přitom specifika, která odlišují prostor nákupních center od městského veřejného prostoru. Na základě analýzy propagačních materiálů, domovních řádů a rozhovorů s manažery a architekty českých nákupních center jsou identifikovány dvě dimenze „rodinného“ ve vztahu k centrům. Zaprvé jde o důraz na zahrnutí celé rodiny do spotřebních aktivit: nákupní centra jsou chápána jako feminizovaná a jejich snahou je vytvořit spotřební možnosti jak pro muže, tak především pro děti, které jsou chápány jako zdroj nových možností spotřeby (ale zároveň také její ohrožení). Druhá dimenze identifikuje svazek hodnot, které jsou označovány jako rodinné, a které jsou managementem nákupních center aktivně prosazovány. Jde o hodnoty bezpečí, pohodlí, příjemnosti, zábavy a čistoty. (cs)
|
Title
| - Family-friendly city: the construction of a family space in shopping centres (en)
- Město pro rodinu: konstrukce rodinného prostoru v nákupním centru
- Město pro rodinu: konstrukce rodinného prostoru v nákupním centru (cs)
|
skos:prefLabel
| - Family-friendly city: the construction of a family space in shopping centres (en)
- Město pro rodinu: konstrukce rodinného prostoru v nákupním centru
- Město pro rodinu: konstrukce rodinného prostoru v nákupním centru (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216224:14230/11:00062109!RIV13-MSM-14230___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216224:14230/11:00062109
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - shopping centre; family; family values; privatised space; home (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Nakladatelství Pavel Mervart
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |