About: Confident and Daring, but Unexciting: Brand Personality of the Czech Political Parties as Perceived by First-Time Voters.     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Článek se věnuje jedné z dimenzí konceptu politické značky – její osobnosti. Představuje dosavadní výzkum v dané oblasti a metodou případové studie vnímání osobnosti značky hlavních českých politických stran prvovoliči se snaží prověřit možnosti přenosu konceptuálních nástrojů na zkoumání osobnosti značky převážně britské provenience do českého prostředí. Ukazuje se, že šestidimenzionální měřící nástroj (Smith 2009) je i v našem prostředí víceméně použitelný, osobnost značky ani jedné z českých politických stran však prozatím není vnímána respondenty příliš jednotně. U všech stran dále nacházíme vzorec, který ukazuje, že shoda o tom, jaká je osobnost značky, je větší mezi sympatizanty strany než mezi ostatními respondenty
  • Článek se věnuje jedné z dimenzí konceptu politické značky – její osobnosti. Představuje dosavadní výzkum v dané oblasti a metodou případové studie vnímání osobnosti značky hlavních českých politických stran prvovoliči se snaží prověřit možnosti přenosu konceptuálních nástrojů na zkoumání osobnosti značky převážně britské provenience do českého prostředí. Ukazuje se, že šestidimenzionální měřící nástroj (Smith 2009) je i v našem prostředí víceméně použitelný, osobnost značky ani jedné z českých politických stran však prozatím není vnímána respondenty příliš jednotně. U všech stran dále nacházíme vzorec, který ukazuje, že shoda o tom, jaká je osobnost značky, je větší mezi sympatizanty strany než mezi ostatními respondenty (cs)
  • The article deals with the concept of political brand, focusing on brand personality. Up until now, the debate in political science has mainly revolved around the issue of the proper conceptualisation and measurement of the phenomenon, with most contributions coming from UK political scientists. Our aim is to discuss the merits and limits of transferring existing conceptual and research tools into the Czech context. The finding is that the commonly used six-dimensional model (Smith 2009) can be employed in the Czech settings as well. However, when it comes to brand personality, none of the established Czech political parties can claim its personality is perceived uniformly across a sample of first-time voters. Agreement about the nature of any given party’s personality is of a somewhat higher level among those who tend to see that party in positive terms. (en)
Title
  • Confident and Daring, but Unexciting: Brand Personality of the Czech Political Parties as Perceived by First-Time Voters. (en)
  • Sebejisté a troufalé, ale ne vzrušující. Osobnost značek českých politických stran v perspektivě prvovoličů
  • Sebejisté a troufalé, ale ne vzrušující. Osobnost značek českých politických stran v perspektivě prvovoličů (cs)
skos:prefLabel
  • Confident and Daring, but Unexciting: Brand Personality of the Czech Political Parties as Perceived by First-Time Voters. (en)
  • Sebejisté a troufalé, ale ne vzrušující. Osobnost značek českých politických stran v perspektivě prvovoličů
  • Sebejisté a troufalé, ale ne vzrušující. Osobnost značek českých politických stran v perspektivě prvovoličů (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14230/11:00055180!RIV12-MSM-14230___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM0021622407)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 3
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 228496
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14230/11:00055180
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • political brand; political parties; political marketing; brand personality (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [56412151692C]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Sociální studia
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 8
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Chytilek, Roman
  • Šimon, Jiří
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
issn
  • 1214-813X
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14230
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 41 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software