About: Rozumově nadané děti se specifickými vývojovými poruchami učení ve školním kontextu problém nebo výzva pro učitele?     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Gifted children with disabilities form, according to competent resources, an extremely heterogeneous group of children, with respect to school and psychic problems, special needs and consequently with respect to diagnostical and interventional approaches towards it. The goal of the presented artcle is to present typical school problems of these children, ways of their identication and typical cognitive abilities (profile), to compare the magnitude of the disparities between their strengths and weaknesses, to describe, analyse and specify possible significant differences in teachers and parental evaluations of child s abilities and handicaps and consequently, to explain possible negative interference of these judgements with full development of child s abilities. (en)
  • Prezentovaná studie seznamuje čtenáře s problematikou tzv. dvakrát výjimečných dětí - tj. rozumově nadaných žáků s handicapem. Nejčastěji jde ve školním kontextu o existenci nadání se specifickou vývojovou poruchou učení. Autorka věnuje pozornost otázkám spojeným s identifikací této specifické skupiny žáků ve školním prostředí, všímá si typických rozporů v jejich schopnostech a popisuje základní překážky, bránící včasnému odhalení nadprůměrného potenciálu i specifických poruch učení. Ukazuje, že právě populace nadaných dětí s SPU bývá identifikována velmi pozdě, většinou až na střední škole ve chvíli, kdy přetrvávající porucha učení a neúspěšná snaha o její překonání výrazně znemožnily rozvoj nadání a snížily studentovy aspirace své schopnosti dále rozvíjet. V další části příspěvku věnuje autorka pozornost otázkám sociální a emocionální adaptace této specifické populace nadaných.
  • Prezentovaná studie seznamuje čtenáře s problematikou tzv. dvakrát výjimečných dětí - tj. rozumově nadaných žáků s handicapem. Nejčastěji jde ve školním kontextu o existenci nadání se specifickou vývojovou poruchou učení. Autorka věnuje pozornost otázkám spojeným s identifikací této specifické skupiny žáků ve školním prostředí, všímá si typických rozporů v jejich schopnostech a popisuje základní překážky, bránící včasnému odhalení nadprůměrného potenciálu i specifických poruch učení. Ukazuje, že právě populace nadaných dětí s SPU bývá identifikována velmi pozdě, většinou až na střední škole ve chvíli, kdy přetrvávající porucha učení a neúspěšná snaha o její překonání výrazně znemožnily rozvoj nadání a snížily studentovy aspirace své schopnosti dále rozvíjet. V další části příspěvku věnuje autorka pozornost otázkám sociální a emocionální adaptace této specifické populace nadaných. (cs)
Title
  • Rozumově nadané děti se specifickými vývojovými poruchami učení ve školním kontextu problém nebo výzva pro učitele?
  • Gifted children with learning disabilities in school context problems or chalenge for teachers? (en)
  • Rozumově nadané děti se specifickými vývojovými poruchami učení ve školním kontextu problém nebo výzva pro učitele? (cs)
skos:prefLabel
  • Rozumově nadané děti se specifickými vývojovými poruchami učení ve školním kontextu problém nebo výzva pro učitele?
  • Gifted children with learning disabilities in school context problems or chalenge for teachers? (en)
  • Rozumově nadané děti se specifickými vývojovými poruchami učení ve školním kontextu problém nebo výzva pro učitele? (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14230/07:00020285!RIV10-GA0-14230___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA406/06/0676), Z(MSM0021622406)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 448536
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14230/07:00020285
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • gifted; learning disabled (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [760B987960C7]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Pedagogika
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • LVII
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Portešová, Šárka
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
issn
  • 0031-3815
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14230
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 91 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software