Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - In recent years, digital media permeate the everyday lives of a majority of people living in economically advanced countries. Digital media or information and communication technologies (ICT) are becoming one of the fundamental drivers of change in the society and economy. The current generation of young people is growing up in an environment where digital technologies are commonly available and young people regard their use as a natural part of their lives. This is one of the defining features differentiating them from previous generations which encountered digital media only later in their lives. This is why today's young generation is referred to as the %22digital youth%22 or the %22net generation%22. Research based on the learning lives concept can help us understand better not only lives and learning of contemporary youth living in a %22digital era%22 but its results may provide a basis for debates of lifelong learning or life-deep or life-wide learning. (en)
- Digitální média pronikla v posledních letech velmi intenzivně do každodenního života velké části obyvatel dnešního světa. Mládež tak vyrůstá v prostředí, v němž jsou digitální technologie běžně dostupné a jejich využívání je mladými lidmi považováno za zcela přirozenou součást jejich života. V sociálně-vědním výzkumu se však tradičně studuje „školní vzdělávání“ na jedné straně a „využívání digitálních médií“ na straně druhé jako dva oddělené světy. Vytváří se tak mezera mezi oběma tématy či svého druhu „světy“, a to i mezera v empirickém poznání tohoto komplexního tématu. Je ale zřejmé, že mládež se jako učící se subjekty pohybuje v různých kontextech učení a prostředích, ať už máme na mysli fyzické či online, školní i mimoškolní, přičemž jde o neustálý „proud aktivit“. Vyvstává tedy naléhavá potřeba „překročit“ tradiční koncepci odděleného formálního a informálního učení i tradičně chápané gramotnosti.
- Digitální média pronikla v posledních letech velmi intenzivně do každodenního života velké části obyvatel dnešního světa. Mládež tak vyrůstá v prostředí, v němž jsou digitální technologie běžně dostupné a jejich využívání je mladými lidmi považováno za zcela přirozenou součást jejich života. V sociálně-vědním výzkumu se však tradičně studuje „školní vzdělávání“ na jedné straně a „využívání digitálních médií“ na straně druhé jako dva oddělené světy. Vytváří se tak mezera mezi oběma tématy či svého druhu „světy“, a to i mezera v empirickém poznání tohoto komplexního tématu. Je ale zřejmé, že mládež se jako učící se subjekty pohybuje v různých kontextech učení a prostředích, ať už máme na mysli fyzické či online, školní i mimoškolní, přičemž jde o neustálý „proud aktivit“. Vyvstává tedy naléhavá potřeba „překročit“ tradiční koncepci odděleného formálního a informálního učení i tradičně chápané gramotnosti. (cs)
|
Title
| - Research on learning of youth in the digital age based on the concept of %22learning lives%22 (en)
- Výzkum učení mládeže v digitální éře založený na konceptu „learning lives“
- Výzkum učení mládeže v digitální éře založený na konceptu „learning lives“ (cs)
|
skos:prefLabel
| - Research on learning of youth in the digital age based on the concept of %22learning lives%22 (en)
- Výzkum učení mládeže v digitální éře založený na konceptu „learning lives“
- Výzkum učení mládeže v digitální éře založený na konceptu „learning lives“ (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216224:14210/14:00075239!RIV15-MSM-14210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216224:14210/14:00075239
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - learning; youth; digital technologies; learning lives (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Zounek, Jiří
- Juhaňák, Libor
- Staudková, Hana
|
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |