About: Research on learning of youth in the digital age based on the concept of %22learning lives%22     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • In recent years, digital media permeate the everyday lives of a majority of people living in economically advanced countries. Digital media or information and communication technologies (ICT) are becoming one of the fundamental drivers of change in the society and economy. The current generation of young people is growing up in an environment where digital technologies are commonly available and young people regard their use as a natural part of their lives. This is one of the defining features differentiating them from previous generations which encountered digital media only later in their lives. This is why today's young generation is referred to as the %22digital youth%22 or the %22net generation%22. Research based on the learning lives concept can help us understand better not only lives and learning of contemporary youth living in a %22digital era%22 but its results may provide a basis for debates of lifelong learning or life-deep or life-wide learning. (en)
  • Digitální média pronikla v posledních letech velmi intenzivně do každodenního života velké části obyvatel dnešního světa. Mládež tak vyrůstá v prostředí, v němž jsou digitální technologie běžně dostupné a jejich využívání je mladými lidmi považováno za zcela přirozenou součást jejich života. V sociálně-vědním výzkumu se však tradičně studuje „školní vzdělávání“ na jedné straně a „využívání digitálních médií“ na straně druhé jako dva oddělené světy. Vytváří se tak mezera mezi oběma tématy či svého druhu „světy“, a to i mezera v empirickém poznání tohoto komplexního tématu. Je ale zřejmé, že mládež se jako učící se subjekty pohybuje v různých kontextech učení a prostředích, ať už máme na mysli fyzické či online, školní i mimoškolní, přičemž jde o neustálý „proud aktivit“. Vyvstává tedy naléhavá potřeba „překročit“ tradiční koncepci odděleného formálního a informálního učení i tradičně chápané gramotnosti.
  • Digitální média pronikla v posledních letech velmi intenzivně do každodenního života velké části obyvatel dnešního světa. Mládež tak vyrůstá v prostředí, v němž jsou digitální technologie běžně dostupné a jejich využívání je mladými lidmi považováno za zcela přirozenou součást jejich života. V sociálně-vědním výzkumu se však tradičně studuje „školní vzdělávání“ na jedné straně a „využívání digitálních médií“ na straně druhé jako dva oddělené světy. Vytváří se tak mezera mezi oběma tématy či svého druhu „světy“, a to i mezera v empirickém poznání tohoto komplexního tématu. Je ale zřejmé, že mládež se jako učící se subjekty pohybuje v různých kontextech učení a prostředích, ať už máme na mysli fyzické či online, školní i mimoškolní, přičemž jde o neustálý „proud aktivit“. Vyvstává tedy naléhavá potřeba „překročit“ tradiční koncepci odděleného formálního a informálního učení i tradičně chápané gramotnosti. (cs)
Title
  • Research on learning of youth in the digital age based on the concept of %22learning lives%22 (en)
  • Výzkum učení mládeže v digitální éře založený na konceptu „learning lives“
  • Výzkum učení mládeže v digitální éře založený na konceptu „learning lives“ (cs)
skos:prefLabel
  • Research on learning of youth in the digital age based on the concept of %22learning lives%22 (en)
  • Výzkum učení mládeže v digitální éře založený na konceptu „learning lives“
  • Výzkum učení mládeže v digitální éře založený na konceptu „learning lives“ (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14210/14:00075239!RIV15-MSM-14210___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 55584
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14210/14:00075239
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • learning; youth; digital technologies; learning lives (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [14E1E5BCAC01]
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Zounek, Jiří
  • Juhaňák, Libor
  • Staudková, Hana
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 116 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software