About: The teacher in the period of normalization     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Příspěvek je dílčím výsledkem výzkumného projektu Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství (projekt je podporován GAČR, č. 14-05926S). Cílem příspěvku je představit metodu orální historie jako jeden z možných přístupů ke zkoumání dějin školství ve druhé polovině 20. století. Autoři se zaměřují nejen na teoreticko-metodologické základy této metody, ale zejména ukazují, jaké poznatky lze touto metodou získat.
  • Příspěvek je dílčím výsledkem výzkumného projektu Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství (projekt je podporován GAČR, č. 14-05926S). Cílem příspěvku je představit metodu orální historie jako jeden z možných přístupů ke zkoumání dějin školství ve druhé polovině 20. století. Autoři se zaměřují nejen na teoreticko-metodologické základy této metody, ale zejména ukazují, jaké poznatky lze touto metodou získat. (cs)
  • This report is partial outcome of the project. The title of the project is: Everyday life of basic schools in the normalization period as seen by teachers. Applying oral history to research in history of contemporary education. The main aim of this report is to present partial outcomes of research which was focused on teachers' everyday lives at primary schools (ISED 1 and 2) in the era of normalization as it was experienced by themselves.Particularly we are interested inperception of teacher's role in society, his possibility of professional growth and his relationships with colleges as well as with superiors. Furthermore, we are concerned about critical moments which occurred in life at school and teacher´s professional life itself. Another question is whether and how teachers faced the regime of normalization. (en)
Title
  • The teacher in the period of normalization (en)
  • Učitel v době normalizace
  • Učitel v době normalizace (cs)
skos:prefLabel
  • The teacher in the period of normalization (en)
  • Učitel v době normalizace
  • Učitel v době normalizace (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14210/14:00073846!RIV15-GA0-14210___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA14-05926S)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 51682
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14210/14:00073846
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • teacher; oral history; normalization; Czechoslovakia (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [FBB128960D8E]
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Zounek, Jiří
  • Šimáně, Michal
  • Knotová, Dana
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 112 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software