Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The research explores learning processes in a non-formal group. The chosen non-formal group is defined as a subculture of freegans. The values of freegans are strongly environmental, connected with animals-rights, ecology and nonconsumerism. Practices include environmental activism (happenings, meetings, movies for public) and collective practices such as cooking vegan meal or obtaining recycled articles. The results shows subculture as informal learning environment (learning subculture) and as an actor of public education (teaching subculture). (en)
- Příspěvek nahlíží skrze etnografický přístup do subkultury freeganů a popisuje ji jako aktivního aktéra edukačních procesů a zároveň bohaté prostředí pro informální učení. Freegani naplňují definici subkultury (např. Geist, 1992, Subberwall, 2009), vyznačují se silně environmentálním životním stylem spojeným s ochranou práv zvířat a nonkonsumerismem. Angažují se jako ekologičtí aktivisté, pořádají happeningy, promítání filmů, věnují se vaření veganského jídla a získávání recyklovaných produktů. Zdrojem pro analýzu dat je 15 rozhovorů a terénní poznámky z šesti akcí. V dimenzi učící subkultury jsou popsány rozmanité metody, které freegani využívají k vzdělávání druhých (přednášky, diskuse a workshopy, infostánky, happeningy a festivaly). Jejich edukační činnost má cíle, které lze hierarchizovat, a definuje cílovou skupinu, na kterou působí. V neposlední řadě je také možné analyzovat obsah edukačních aktivit.
- Příspěvek nahlíží skrze etnografický přístup do subkultury freeganů a popisuje ji jako aktivního aktéra edukačních procesů a zároveň bohaté prostředí pro informální učení. Freegani naplňují definici subkultury (např. Geist, 1992, Subberwall, 2009), vyznačují se silně environmentálním životním stylem spojeným s ochranou práv zvířat a nonkonsumerismem. Angažují se jako ekologičtí aktivisté, pořádají happeningy, promítání filmů, věnují se vaření veganského jídla a získávání recyklovaných produktů. Zdrojem pro analýzu dat je 15 rozhovorů a terénní poznámky z šesti akcí. V dimenzi učící subkultury jsou popsány rozmanité metody, které freegani využívají k vzdělávání druhých (přednášky, diskuse a workshopy, infostánky, happeningy a festivaly). Jejich edukační činnost má cíle, které lze hierarchizovat, a definuje cílovou skupinu, na kterou působí. V neposlední řadě je také možné analyzovat obsah edukačních aktivit. (cs)
|
Title
| - Procesy učení v subkulturách : učící a učící se subkultura
- Procesy učení v subkulturách : učící a učící se subkultura (cs)
- Education process in subcultures : teaching and learning subculture (en)
|
skos:prefLabel
| - Procesy učení v subkulturách : učící a učící se subkultura
- Procesy učení v subkulturách : učící a učící se subkultura (cs)
- Education process in subcultures : teaching and learning subculture (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216224:14210/12:00061495!RIV13-MSM-14210___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216224:14210/12:00061495
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - freegan; informal learning; qualitative research; subculture (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |