The research is focused on community of practice of freegans. It enquires informal learning process within the community and the role of community in public pedagogy. (en)
Příspěvek nahlíží skrze etnografický přístup do komunity freeganů a popisuje ji jako aktivního aktéra edukačních procesů a zároveň bohaté prostředí pro informální učení. Výsledky výzkumu ukazují metody a cíle neformálního vzdělávání, které freegani realizují pro širokou veřejnost. Představují tak významného aktéra osvěty a občanského vzdělávání v rámci sociálně pedagogické praxe.
Příspěvek nahlíží skrze etnografický přístup do komunity freeganů a popisuje ji jako aktivního aktéra edukačních procesů a zároveň bohaté prostředí pro informální učení. Výsledky výzkumu ukazují metody a cíle neformálního vzdělávání, které freegani realizují pro širokou veřejnost. Představují tak významného aktéra osvěty a občanského vzdělávání v rámci sociálně pedagogické praxe. (cs)