About: Workplace learning in the context of two transformations of adult vocational training     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Vývoj v oblasti profesního vzdělávání dospělých po roce 1989 v ČR lze rozčlenit do dvou fází, přičemž obě tyto fáze mají charakter transformace - proměnily se vnější i vnitřní podmínky realizace učení a vzdělávání, což zasáhlo podstatu celého systému i diskurz profesního vzdělávání dospělých. První transformace měla primárně ekonomický charakter a jejím průvodním jevem byl určitý chaos v představě o roli profesního vzdělávání dospělých a lidských zdrojů v ekonomice a společnosti. Druhá transformace má zřejmě charakter andragogický a jejími zjevnými znaky jsou v první řadě změna diskurzu učení se a vzdělávání dospělých v profesním a pracovním kontextu, dále proměna kultury organizace práce a učení a konečně prosazování nových řešení existujících sociálních a ekonomických problémů i otázek vzdělávání dospělých a rozvoje lidských zdrojů.
  • Vývoj v oblasti profesního vzdělávání dospělých po roce 1989 v ČR lze rozčlenit do dvou fází, přičemž obě tyto fáze mají charakter transformace - proměnily se vnější i vnitřní podmínky realizace učení a vzdělávání, což zasáhlo podstatu celého systému i diskurz profesního vzdělávání dospělých. První transformace měla primárně ekonomický charakter a jejím průvodním jevem byl určitý chaos v představě o roli profesního vzdělávání dospělých a lidských zdrojů v ekonomice a společnosti. Druhá transformace má zřejmě charakter andragogický a jejími zjevnými znaky jsou v první řadě změna diskurzu učení se a vzdělávání dospělých v profesním a pracovním kontextu, dále proměna kultury organizace práce a učení a konečně prosazování nových řešení existujících sociálních a ekonomických problémů i otázek vzdělávání dospělých a rozvoje lidských zdrojů. (cs)
  • Developments in the area of professional adult education after 1989 can be divided into two phases, while each of these phases have a character of transformation: external and internal conditions changed, which affected the nature of the whole system as well as the discourse of professional adult education. The first transformation was primarily economic in its nature and its side-effect was a certain chaos in the concept of the role of professional adult education and human resources in the economy and society. The second transformation probably has an andragogic character and its obvious feature is the change in discourse. The second transformation, which we are witnessing nowadays, is much subtler than the - without exaggeration, brutal first transformation. Indicators of second transformation are 1. (mostly) changing professional discourse, not only andragogic, but also managerial, economic, etc.; 2. (scarce) empirical evidence on the changing learning culture in organisations. (en)
Title
  • Workplace learning in the context of two transformations of adult vocational training (en)
  • Workplace learning v kontextu dvou transformací profesního vzdělávání dospělých
  • Workplace learning v kontextu dvou transformací profesního vzdělávání dospělých (cs)
skos:prefLabel
  • Workplace learning in the context of two transformations of adult vocational training (en)
  • Workplace learning v kontextu dvou transformací profesního vzdělávání dospělých
  • Workplace learning v kontextu dvou transformací profesního vzdělávání dospělých (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14210/10:00040948!RIV11-MSM-14210___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(1J017/04-DP2), S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 298919
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14210/10:00040948
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • learning; workplace; education; training; adults (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [8DD88F263805]
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Novotný, Petr
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 77 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software