Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Holistický výchovný rozměr je poukazem k celkovému smyslu, k participaci na světovém dění, přivádí k účasti, sdílenému porozumění. Na tomto základě se pak ukazuje celkovost jakožto jeden z hlavních faktorů či sil výchovných. Jakožto významný (byť spíše implicitní) koncept ve vzdělání nelze celek odvodit na základě různých pokusů o celkovost například ve vědě. Úvahy o něm je třeba vést filosoficky, jinak se může stát v krajním případě nástrojem ideologického působení. Text navozuje otázky jako: Jakými způsoby se některé oblasti vědění celku přibližují, jakou roli zde celek hraje, například jaký kontext navozuje a zda a jak tento kontext pak působí na utváření dílčích a jednotlivých významů? Je poukaz k celku je v nějakém ohledu univerzální a lze na tomto základě založit dialog mezi různými diskursy? Jak je možné vymezit povahu celkovosti samé ? metafyzickou, kontextuální, povahu horizontu?
- Holistický výchovný rozměr je poukazem k celkovému smyslu, k participaci na světovém dění, přivádí k účasti, sdílenému porozumění. Na tomto základě se pak ukazuje celkovost jakožto jeden z hlavních faktorů či sil výchovných. Jakožto významný (byť spíše implicitní) koncept ve vzdělání nelze celek odvodit na základě různých pokusů o celkovost například ve vědě. Úvahy o něm je třeba vést filosoficky, jinak se může stát v krajním případě nástrojem ideologického působení. Text navozuje otázky jako: Jakými způsoby se některé oblasti vědění celku přibližují, jakou roli zde celek hraje, například jaký kontext navozuje a zda a jak tento kontext pak působí na utváření dílčích a jednotlivých významů? Je poukaz k celku je v nějakém ohledu univerzální a lze na tomto základě založit dialog mezi různými diskursy? Jak je možné vymezit povahu celkovosti samé ? metafyzickou, kontextuální, povahu horizontu? (cs)
- The ?whole? is a term that in the context of scientific knowledge is perceived as a more or less concrete, affecting entity which can be constructed as a ?sum of parts?. In the field of education, on the other hand, it cannot be understood like that ? it is rather an unreachable horizon that points to a ?holistic? meaning of the universe, including human life. The concept of the educational ?whole? (from which the foundations of pedagogical discourse have been derived and which is still implicitly embedded in its methodology) cannot be based on various scientific theories that make an attempt to be ?holistic?. Its reflection must be embedded in philosophical considerations. Education then has to lead not only to an understanding of the ?whole? of human life, but also of the ?whole? of the world that is inhabited by not only human creatures ? thus environmental holism should be defined as an approach essential for having a stake in and engaging in this world. (en)
|
Title
| - Problém celku v kontextu vzdělávání (nejen environmentálního)
- Problém celku v kontextu vzdělávání (nejen environmentálního) (cs)
- The ?Whole? as a Philosophical Problem in the Context of (not only Environmental) Education (en)
|
skos:prefLabel
| - Problém celku v kontextu vzdělávání (nejen environmentálního)
- Problém celku v kontextu vzdělávání (nejen environmentálního) (cs)
- The ?Whole? as a Philosophical Problem in the Context of (not only Environmental) Education (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11690/09:00012724!RIV10-MZP-11690___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11690/09:00012724
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - the whole; holism; system theories; epimeleia; enviornmental education (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |