About: Problém celku v kontextu vzdělávání (nejen environmentálního)     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Holistický výchovný rozměr je poukazem k celkovému smyslu, k participaci na světovém dění, přivádí k účasti, sdílenému porozumění. Na tomto základě se pak ukazuje celkovost jakožto jeden z hlavních faktorů či sil výchovných. Jakožto významný (byť spíše implicitní) koncept ve vzdělání nelze celek odvodit na základě různých pokusů o celkovost například ve vědě. Úvahy o něm je třeba vést filosoficky, jinak se může stát v krajním případě nástrojem ideologického působení. Text navozuje otázky jako: Jakými způsoby se některé oblasti vědění celku přibližují, jakou roli zde celek hraje, například jaký kontext navozuje a zda a jak tento kontext pak působí na utváření dílčích a jednotlivých významů? Je poukaz k celku je v nějakém ohledu univerzální a lze na tomto základě založit dialog mezi různými diskursy? Jak je možné vymezit povahu celkovosti samé ? metafyzickou, kontextuální, povahu horizontu?
  • Holistický výchovný rozměr je poukazem k celkovému smyslu, k participaci na světovém dění, přivádí k účasti, sdílenému porozumění. Na tomto základě se pak ukazuje celkovost jakožto jeden z hlavních faktorů či sil výchovných. Jakožto významný (byť spíše implicitní) koncept ve vzdělání nelze celek odvodit na základě různých pokusů o celkovost například ve vědě. Úvahy o něm je třeba vést filosoficky, jinak se může stát v krajním případě nástrojem ideologického působení. Text navozuje otázky jako: Jakými způsoby se některé oblasti vědění celku přibližují, jakou roli zde celek hraje, například jaký kontext navozuje a zda a jak tento kontext pak působí na utváření dílčích a jednotlivých významů? Je poukaz k celku je v nějakém ohledu univerzální a lze na tomto základě založit dialog mezi různými diskursy? Jak je možné vymezit povahu celkovosti samé ? metafyzickou, kontextuální, povahu horizontu? (cs)
  • The ?whole? is a term that in the context of scientific knowledge is perceived as a more or less concrete, affecting entity which can be constructed as a ?sum of parts?. In the field of education, on the other hand, it cannot be understood like that ? it is rather an unreachable horizon that points to a ?holistic? meaning of the universe, including human life. The concept of the educational ?whole? (from which the foundations of pedagogical discourse have been derived and which is still implicitly embedded in its methodology) cannot be based on various scientific theories that make an attempt to be ?holistic?. Its reflection must be embedded in philosophical considerations. Education then has to lead not only to an understanding of the ?whole? of human life, but also of the ?whole? of the world that is inhabited by not only human creatures ? thus environmental holism should be defined as an approach essential for having a stake in and engaging in this world. (en)
Title
  • Problém celku v kontextu vzdělávání (nejen environmentálního)
  • Problém celku v kontextu vzdělávání (nejen environmentálního) (cs)
  • The ?Whole? as a Philosophical Problem in the Context of (not only Environmental) Education (en)
skos:prefLabel
  • Problém celku v kontextu vzdělávání (nejen environmentálního)
  • Problém celku v kontextu vzdělávání (nejen environmentálního) (cs)
  • The ?Whole? as a Philosophical Problem in the Context of (not only Environmental) Education (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11690/09:00012724!RIV10-MZP-11690___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(SP/4H6/142/08)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 2
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 336430
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11690/09:00012724
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • the whole; holism; system theories; epimeleia; enviornmental education (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [92DA68A7E931]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Paideia
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 2009/VI
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Dlouhá, Jana
issn
  • 1214-8725
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11690
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software