Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Significant changes in physical education have taken place over the past 40 years with a transition from a traditional sports skill-orientation to a broader emphasis on health-related fitness and lifelong physical activity. However, throughout the world, physical education programs are being reduced, minimized and/or outright eliminated from elementary and secondary curriculums. It is therefore evident that there is a need to develop more effective assessment leading to greater accountability physical education teachers. Physical education programs must generate data that can make the profession's efforts much more accountable for program interventions. Obesity and overweight, especially among children and youth, has become a major health concern on a worldwide basis. It has been well documented that patterns developed in one's childhood will, in fact, carry forward to one's adult. The emerging epidemic of obesity among children and youth thus becomes a concern for future adult populations. The challenge is a complex one that requires more holistic and multidisciplinary thinking to address the problem. Health, leisure and physical education professionals worldwide have a key role to play in formulating strategies to address this problem. The pedagogical community of the Czech Republic warmly welcomes and backs the initiative of the Statement of Consensus of the Global Forum for Physical Education Pedagogy adopted in 2010 as an inspiration and challenge for all of us to seek new ways and qualities in the education of young people. (en)
- Významné změny v tělesné výchově, k nimž došlo během posledních 40 let, jsou ve znamení přechodu od tradičních sportovně orientovaných dovednosti k zaměřením, která kladou širší důraz na zdravotně orientovanou zdatnost a celoživotní pohybovou aktivitu. Nicméně, na celém světě jsou programy tělesné výchovy často redukovány, minimalizovány a / nebo úplně vyřazeny z osnov pro základní a střední školy. Je proto zřejmé, že bude zapotřebí vytvořit efektivnější hodnocení pohybové aktivity směřující k větší odpovědnosti učitelů tělesné výchovy. Programy tělesné výchovy musí generovat data potřebná k profesnímu úsilí, a být postavená na zodpovědných programových intervencích. Obezita a nadváha, zejména mezi dětmi a mládeží, se stala hlavní obavou o jejich zdraví na celém světě. Bylo dobře zdokumentováno, že vzory chování vytvořené v dětství budou ve skutečnosti, převedeny i na život v dospělosti. Epidemie obezity u dětí a mládeže se tak stává problémem i budoucí dospělé populace. Pedagogická veřejnost v ČR vítá iniciativu Nového Globálního prohlášení o konsensu ke zdravotní a tělesné výchově, vyhlášeného v roce 2010 jako inspirující přínos a výzvu k nové kvalitě ve výchově mládeže.
- Významné změny v tělesné výchově, k nimž došlo během posledních 40 let, jsou ve znamení přechodu od tradičních sportovně orientovaných dovednosti k zaměřením, která kladou širší důraz na zdravotně orientovanou zdatnost a celoživotní pohybovou aktivitu. Nicméně, na celém světě jsou programy tělesné výchovy často redukovány, minimalizovány a / nebo úplně vyřazeny z osnov pro základní a střední školy. Je proto zřejmé, že bude zapotřebí vytvořit efektivnější hodnocení pohybové aktivity směřující k větší odpovědnosti učitelů tělesné výchovy. Programy tělesné výchovy musí generovat data potřebná k profesnímu úsilí, a být postavená na zodpovědných programových intervencích. Obezita a nadváha, zejména mezi dětmi a mládeží, se stala hlavní obavou o jejich zdraví na celém světě. Bylo dobře zdokumentováno, že vzory chování vytvořené v dětství budou ve skutečnosti, převedeny i na život v dospělosti. Epidemie obezity u dětí a mládeže se tak stává problémem i budoucí dospělé populace. Pedagogická veřejnost v ČR vítá iniciativu Nového Globálního prohlášení o konsensu ke zdravotní a tělesné výchově, vyhlášeného v roce 2010 jako inspirující přínos a výzvu k nové kvalitě ve výchově mládeže. (cs)
|
Title
| - Zdravotní a tělesná výchova: Nové globální a konsensuální prohlášení
- Zdravotní a tělesná výchova: Nové globální a konsensuální prohlášení (cs)
- Health and Physical Education: new global and consensual statement (en)
|
skos:prefLabel
| - Zdravotní a tělesná výchova: Nové globální a konsensuální prohlášení
- Zdravotní a tělesná výchova: Nové globální a konsensuální prohlášení (cs)
- Health and Physical Education: new global and consensual statement (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11510/11:10109491!RIV12-MSM-11510___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11510/11:10109491
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - statement; consensual; global; new; Education; Physical; Health (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Rychtecký, Antonín
- Edington, Christopher
- Ming-kai, Chin
|
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |