About: Literární kánon ve vzdělávání z pohledu francouzské a české tradice     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The chapter questions the general assumptions raised by definiton of literary canon. The analysis aims to point out the paradoxes encountred when it comes to define the literary canon: on one hand it is possible to assume that it represents a general consensus based on shared and relatively stable axiological criteria, on the other I draw attention to the fact that the nature of literary canon undergoes modifications depending on political shifts. In France, the questions on how to model a literary canon weres raised in close relation to the education, especially during the republican period of the 19th Century when it became more or less institutionalised. Despite the permanent questioning and destabilization the literary canon stays a crucial key for defining the norm of educational process as well as for literary critique. (en)
  • Text klade otázky spojené s obecnou definicí literárního kánonu a poukazuje na paradoxy, které jej charakterizují : na straně jedné je kánon považován za hodnotu trvalou a společností v zásadě uznávanou, na straně druhé konstatujeme jeho historickou a mocensko-ideologickou proměnlivost i otevřenost otázek týkajících se hodnotících kritérií. 19. století položilo základy úvah o podobě literárního kánonu, zprvu úzce spojené s potřebami školství a výukou literatury. Francouzské republikánské školství se s podobou literárního kánonu systematicky zabývalo a po vzniku tzv. Třetí republiky jeho podobu upevnilo a institucionalizovalo. I přes změny a soudobou destabilizaci zůstává kánon bází a normou edukačního procesu i literárně kritického hodnocení literatury.
  • Text klade otázky spojené s obecnou definicí literárního kánonu a poukazuje na paradoxy, které jej charakterizují : na straně jedné je kánon považován za hodnotu trvalou a společností v zásadě uznávanou, na straně druhé konstatujeme jeho historickou a mocensko-ideologickou proměnlivost i otevřenost otázek týkajících se hodnotících kritérií. 19. století položilo základy úvah o podobě literárního kánonu, zprvu úzce spojené s potřebami školství a výukou literatury. Francouzské republikánské školství se s podobou literárního kánonu systematicky zabývalo a po vzniku tzv. Třetí republiky jeho podobu upevnilo a institucionalizovalo. I přes změny a soudobou destabilizaci zůstává kánon bází a normou edukačního procesu i literárně kritického hodnocení literatury. (cs)
Title
  • Literární kánon ve vzdělávání z pohledu francouzské a české tradice
  • Literární kánon ve vzdělávání z pohledu francouzské a české tradice (cs)
  • Literary Canon in education from the perspective of the French and Czech traditions (en)
skos:prefLabel
  • Literární kánon ve vzdělávání z pohledu francouzské a české tradice
  • Literární kánon ve vzdělávání z pohledu francouzské a české tradice (cs)
  • Literary Canon in education from the perspective of the French and Czech traditions (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/14:10291857!RIV15-MSM-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 26357
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/14:10291857
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • evaluation criteria; teaching literature in France; education; Literary Canon (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [2437ADA27D25]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Filologické studie
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Canon : Otázky kánonu v literatuře a vzdělávání
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Listíková, Renáta
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Karlova v Praze. Nakladatelství Karolinum
https://schema.org/isbn
  • 978-80-246-2975-9
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software