About: Reflection of Education and Employability of Higher Education Graduates. Results of REFLEX 2013 survey     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Publikace se zabývá uplatnitelností absolventů vysokých škol v České republice. K tomu využívá dat z nejnovějšího šetření REFLEX 2013, kterého se zúčastnilo více jak 34 tisíce absolventů vysokých škol. Šetření navázalo na obdobné projekty z let 2006 a 2010, což umožnilo problematiku přechodu absolventů vysokých škol na trh práce analyzovat jak ve vývoji, tak v mezinárodním kontextu. Publikace je rozdělena do dvou hlavních částí. Po úvodu, informující mimo jiné o zdroji dat, která jsou v publikaci použita, o metodologii projektu REFLEX 2013 a o některých základních úpravách dat, následuje první kapitola, která se zabývá dynamikou vývoje, zejména vztahem mezi masifikací českého vysokého školství a změnami v uplatnění absolventů na trhu práce. Druhá kapitola se skládá ze čtyř částí. První část se věnuje době studia absolventů - důvodům pro studium, době věnované studiu, zaměření studia, způsobům výuky a učení, kvalitě studijní nabídky a podmínkám studia a výuky, také kvalitě vyučujících a kvalitě fakult, a rovněž spokojenosti s volbou školy a oboru. Druhá část se věnuje přechodu na trh práce, především pak hledání první práce a její kvalifikační náročnosti, zabývá se také příjmem v prvním zaměstnání absolventů a zkoumá shodu oboru ukončeného vzdělání a oboru první práce. V třetí části jsou rozebrány obdobné kategorie jako u prvního zaměstnání, jen tentokrát pro zaměstnání, která absolventi vykonávají po několika prvních letech na trhu práce. Poslední, čtvrtá část se zabývá kompetencemi, a to ve třech dimenzích: první je úroveň, jakou poskytla absolventům škola, druhou, jakou u sebe vnímají sami, a třetí, jaká je požadována v jejich zaměstnání.
  • Publikace se zabývá uplatnitelností absolventů vysokých škol v České republice. K tomu využívá dat z nejnovějšího šetření REFLEX 2013, kterého se zúčastnilo více jak 34 tisíce absolventů vysokých škol. Šetření navázalo na obdobné projekty z let 2006 a 2010, což umožnilo problematiku přechodu absolventů vysokých škol na trh práce analyzovat jak ve vývoji, tak v mezinárodním kontextu. Publikace je rozdělena do dvou hlavních částí. Po úvodu, informující mimo jiné o zdroji dat, která jsou v publikaci použita, o metodologii projektu REFLEX 2013 a o některých základních úpravách dat, následuje první kapitola, která se zabývá dynamikou vývoje, zejména vztahem mezi masifikací českého vysokého školství a změnami v uplatnění absolventů na trhu práce. Druhá kapitola se skládá ze čtyř částí. První část se věnuje době studia absolventů - důvodům pro studium, době věnované studiu, zaměření studia, způsobům výuky a učení, kvalitě studijní nabídky a podmínkám studia a výuky, také kvalitě vyučujících a kvalitě fakult, a rovněž spokojenosti s volbou školy a oboru. Druhá část se věnuje přechodu na trh práce, především pak hledání první práce a její kvalifikační náročnosti, zabývá se také příjmem v prvním zaměstnání absolventů a zkoumá shodu oboru ukončeného vzdělání a oboru první práce. V třetí části jsou rozebrány obdobné kategorie jako u prvního zaměstnání, jen tentokrát pro zaměstnání, která absolventi vykonávají po několika prvních letech na trhu práce. Poslední, čtvrtá část se zabývá kompetencemi, a to ve třech dimenzích: první je úroveň, jakou poskytla absolventům škola, druhou, jakou u sebe vnímají sami, a třetí, jaká je požadována v jejich zaměstnání. (cs)
  • The publication deals with higher education graduates employability in Czech Republic. It uses data from a recent graduates survey REFLEX 2013. More than 34 thousand of electronically completed questionnaires were collected. The survey follows up similar projects from years 2006 and 2010 which allows the issue of transition of graduates in the labor market to be analyzed in development and in the international context. The publication has two core chapters. After the introduction, which includes information about the data source used in the publication, methodology of the project REFLEX 2013 and some basic editing of data, follows the first chapter, which deals with development dynamics, particularly of relationships between the massification of Czech higher education and changes in employability of graduates. The second chapter consists of four parts. The first part deals with graduate's study period - reasons for studying, the time devoted to the study, the focus of study program, the modes of teaching and learning, quality and conditions of the studies, quality of teachers and faculties and satisfaction with the choice of schools and of field of study. The second part deals with the period of transition from school to the labor market. It especially focuses on issues such as looking for the first job, qualification requirements for the first job, income and the match between the field and level of study and field and level of the first job. The third part deals with similar subjects as the third part which concerns first job, only this time the focus are jobs performed by graduates after the first few years in the labor market. The fourth part deals with competencies in three dimensions: the first is the level which school provides for graduates, the second is how they perceive their owl level, and third is what level is required in their jobs. (en)
Title
  • Reflection of Education and Employability of Higher Education Graduates. Results of REFLEX 2013 survey (en)
  • Reflexe vzdělání a uplatnění absolventů vysokých škol. Výsledky šetření REFLEX 2013
  • Reflexe vzdělání a uplatnění absolventů vysokých škol. Výsledky šetření REFLEX 2013 (cs)
skos:prefLabel
  • Reflection of Education and Employability of Higher Education Graduates. Results of REFLEX 2013 survey (en)
  • Reflexe vzdělání a uplatnění absolventů vysokých škol. Výsledky šetření REFLEX 2013
  • Reflexe vzdělání a uplatnění absolventů vysokých škol. Výsledky šetření REFLEX 2013 (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/14:10291827!RIV15-MSM-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 41782
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/14:10291827
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • REFLEX 2013; Higher Education; Graduates; Employability (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [1D613D965F44]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Reflexe vzdělání a uplatnění absolventů vysokých škol. Výsledky šetření REFLEX 2013
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Ryška, Radim
  • Zelenka, Martin
  • Koucký, Jan
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7290-813-4
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 39 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software