About: Evaluace dlouhodobého programu indikované prevence v pedagogicko - psychologické poradně     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Vycházíme ze zahraničních studií efektivity programů indikované prevence či terapie dětí s problémovým chováním (ADHD,ADD,PCH). Model evaluovaný v tomto článku, je modelem indikované primární prevence. Nejedná se tedy primárně o léčbu potíží, avšak o prevenci rizikového chování (RCH) u dětí, u nichž je na základě jejich specifik a popř. diagnózy je indikováno zvýšené riziko rozvoje RCH. Cílem výzkumu je zmapovat efektivní prvky v působení programu indikované primární prevence realizovaném konkrétní poradnou v Praze 6. Výzkum sleduje, zda se změnilo chování dětí (vztahy s vrstevníky, vztahy s dospělými, chování ve škole, soustředění, domácí příprava, prospěch) a vztah rodiče a učitele po roce docházky do skupiny. Metody Bylo realizováno kvantitativní (dotazníky před a po administrované učiteli a rodiči, využita metoda párového t-testu) a kvalitativní (21 rozhovorů s rodiči, rozbory zápisů z programu, evaluačních listů, hlubší analýzy odpovědí z dotazníků) šetření. Soubor Výzkum byl realizován na 4 skupinách dětí s problematickou adaptací ve škole a s poruchami chování 1. a 2. stupně ZŠ za školní roky 2008/2009 a 2009/2010. Celkový počet respondentů je 35 dětí. Data pocházejí od dětí, jejich rodičů a učitelů. Výsledky Po skončení se zlepšil vztah dětí k vrstevníkům, adaptace ve škole, komunikační dovednosti, chování celkově, vzrostlo sebeovládání. Posuny ve vztazích s vrstevníky vycházejí významně i v kvantitativním hodnocení, vidí je rodiče, děti i učitelé, jsou tedy nejvýznamnějším efektem poskytované péče. Děti i rodiče si u dítěte po roce všímají růstové změny, dítě přirozeně zraje a je stimulováno skupinou. Závěr Základní požadavky na změnu u dětí se zdají zčásti prokázány. Kvalitativně významné se jeví téma vztahu rodiny a školy, které by si zasloužilo v kontextu péče o děti s problémy v adaptaci detailnějšího rozpracování. Rozlišit podíl přirozené maturace a vlivu skupiny není možné. Je možné, že by stejně efektivní byla i skupina s kratším trváním.
  • Vycházíme ze zahraničních studií efektivity programů indikované prevence či terapie dětí s problémovým chováním (ADHD,ADD,PCH). Model evaluovaný v tomto článku, je modelem indikované primární prevence. Nejedná se tedy primárně o léčbu potíží, avšak o prevenci rizikového chování (RCH) u dětí, u nichž je na základě jejich specifik a popř. diagnózy je indikováno zvýšené riziko rozvoje RCH. Cílem výzkumu je zmapovat efektivní prvky v působení programu indikované primární prevence realizovaném konkrétní poradnou v Praze 6. Výzkum sleduje, zda se změnilo chování dětí (vztahy s vrstevníky, vztahy s dospělými, chování ve škole, soustředění, domácí příprava, prospěch) a vztah rodiče a učitele po roce docházky do skupiny. Metody Bylo realizováno kvantitativní (dotazníky před a po administrované učiteli a rodiči, využita metoda párového t-testu) a kvalitativní (21 rozhovorů s rodiči, rozbory zápisů z programu, evaluačních listů, hlubší analýzy odpovědí z dotazníků) šetření. Soubor Výzkum byl realizován na 4 skupinách dětí s problematickou adaptací ve škole a s poruchami chování 1. a 2. stupně ZŠ za školní roky 2008/2009 a 2009/2010. Celkový počet respondentů je 35 dětí. Data pocházejí od dětí, jejich rodičů a učitelů. Výsledky Po skončení se zlepšil vztah dětí k vrstevníkům, adaptace ve škole, komunikační dovednosti, chování celkově, vzrostlo sebeovládání. Posuny ve vztazích s vrstevníky vycházejí významně i v kvantitativním hodnocení, vidí je rodiče, děti i učitelé, jsou tedy nejvýznamnějším efektem poskytované péče. Děti i rodiče si u dítěte po roce všímají růstové změny, dítě přirozeně zraje a je stimulováno skupinou. Závěr Základní požadavky na změnu u dětí se zdají zčásti prokázány. Kvalitativně významné se jeví téma vztahu rodiny a školy, které by si zasloužilo v kontextu péče o děti s problémy v adaptaci detailnějšího rozpracování. Rozlišit podíl přirozené maturace a vlivu skupiny není možné. Je možné, že by stejně efektivní byla i skupina s kratším trváním. (cs)
  • We start from foreign studies of the effectiveness of indicated prevention or therapy of children with problematic behaviors (ADHD, ADD, CD). The model of indicated primary prevention in this article is about preventing risky behavior among children, for which specificities are indicated increased risk of developing high-risk behavior. Aims The aim of the research is to explore effective elements of the program realized by concrete Counselling Centre. Research monitors whether the behavior of children (relationships with peers, relationships with adults, behavior at school, attention, homework, welfare) and the relationship of parents and teachers has changed after 1 year attendance the group. Design and Measurements It was implemented quantitative (questionnaires administered before and after by teachers and parents, using the method of paired t-test) and qualitative survey (interviews with 21 parents, a deeper analysis of the products and the questionnaire). Participants Research was conducted on 4 groups of children with problematic adaptation in school and behavioral problems on the 1st and on the 2nd stage of school. The total number of respondents is 35children. Data come from the children, their parents and teachers. Results After program improved children's relationship with their peers, school adaptation, communication skills, overall behavior, increased self-control. Shifts in relationships with peers based significantly in the quantitative and also in qualitative evaluation, was seen by parents, children and teachers, are therefore the most important effect. Conclusions Basic requirements for a change among children seem partially proved. Qualitatively, it seems important theme of the relationship between family and school, that would deserve more detailed elaboration. To distinguish proportion of the natural maturation and the influence of the group is not possible. It is possible that it would have been as effective a shorter duration group. (en)
Title
  • Evaluace dlouhodobého programu indikované prevence v pedagogicko - psychologické poradně
  • Evaluace dlouhodobého programu indikované prevence v pedagogicko - psychologické poradně (cs)
  • Evaluation of long-term program of indicated prevention in educational - psychological counseling centre (en)
skos:prefLabel
  • Evaluace dlouhodobého programu indikované prevence v pedagogicko - psychologické poradně
  • Evaluace dlouhodobého programu indikované prevence v pedagogicko - psychologické poradně (cs)
  • Evaluation of long-term program of indicated prevention in educational - psychological counseling centre (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/14:10291128!RIV15-MSM-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 15268
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/14:10291128
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • risk behavior; efficiency; evaluation; indicated primary prevention (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [3FBC1F48AA36]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Adiktologie
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 14
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Pavlas Martanová, Veronika
issn
  • 1213-3841
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software