About: Grammar skills in 3rd graders at risk of dyslexia     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Jazykové vyučování a výchova souvisí s gramotnostními dovednostmi žáků. Je více rizikových skupin, ve kterých je rozvoj čtenářských dovedností ohrožen. Jedná se o děti s deficity v kognitivních, jazykových či dalších dílčích funkcích, o děti s osobnostními či motivačními charakteristikami ovlivňujícími tento vývoj. Samozřejmě to může být i rodinné či školní prostředí, které vstupuje do rozvoje čtení, a to jak v pozitivních, tak negativních konotacích. Předložený příspěvek mapuje variabilitu vývoje počáteční gramotnosti u dětí s rizikem vzniku specifických poruch učení, tedy jedné z nejrizikovějších skupin v rozvoji gramotnosti. Opakovaným testováním dětí z rodin s familiárním rizikem vzniku SPU a dětí se specificky narušeným vývojem řeči na počátku vzdělávání byly postihovány samotné dílčí funkce a jejich proměnlivost, jakož i průběh nabývání gramotnostních dovedností. Výsledky výzkumu mohou podnítit zájem odborné veřejnosti, včetně učitelů, o časná období školních obtíží, zejména dát podněty pro jejich včasné řešení.
  • Jazykové vyučování a výchova souvisí s gramotnostními dovednostmi žáků. Je více rizikových skupin, ve kterých je rozvoj čtenářských dovedností ohrožen. Jedná se o děti s deficity v kognitivních, jazykových či dalších dílčích funkcích, o děti s osobnostními či motivačními charakteristikami ovlivňujícími tento vývoj. Samozřejmě to může být i rodinné či školní prostředí, které vstupuje do rozvoje čtení, a to jak v pozitivních, tak negativních konotacích. Předložený příspěvek mapuje variabilitu vývoje počáteční gramotnosti u dětí s rizikem vzniku specifických poruch učení, tedy jedné z nejrizikovějších skupin v rozvoji gramotnosti. Opakovaným testováním dětí z rodin s familiárním rizikem vzniku SPU a dětí se specificky narušeným vývojem řeči na počátku vzdělávání byly postihovány samotné dílčí funkce a jejich proměnlivost, jakož i průběh nabývání gramotnostních dovedností. Výsledky výzkumu mohou podnítit zájem odborné veřejnosti, včetně učitelů, o časná období školních obtíží, zejména dát podněty pro jejich včasné řešení. (cs)
  • Language teaching and education is closely related to grammar skills. The development of children with cognitive impairment, language/partial function deficits or peculiar personality/motivation characteristics is constantly at risk. Family or school environment may contribute to the reading development in a different way. This particular study aims to map the developmental variability of initial literacy in children who are more likely to experience problems such as specific learning disabilities. Partial cognitive functions were tested repeatedly in children with familial risk of dyslexia and specific language impairment until the 3rd grade. The results might spark professional interest about the early stages of school difficulties and stimulate the solution finding process. (en)
Title
  • Grammar skills in 3rd graders at risk of dyslexia (en)
  • Gramotnostní dovednosti u dětí s rizikem dyslexie navštěvujících 3. třídu základní školy
  • Gramotnostní dovednosti u dětí s rizikem dyslexie navštěvujících 3. třídu základní školy (cs)
skos:prefLabel
  • Grammar skills in 3rd graders at risk of dyslexia (en)
  • Gramotnostní dovednosti u dětí s rizikem dyslexie navštěvujících 3. třídu základní školy
  • Gramotnostní dovednosti u dětí s rizikem dyslexie navštěvujících 3. třídu základní školy (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/14:10281164!RIV15-MSM-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 18553
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/14:10281164
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • specific language impairment; learning disabilities; language skills; cognitive function; reading skills; literacy (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [FC492DD6CEF5]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Didaktické studie
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 6
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kucharská, Anna
  • Bláhová, Veronika
  • Medřická, Tereza
issn
  • 1804-1221
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software