About: Vybrané teorie učeni a jejich projekce do využívání ICT ve výuce matematiky     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The present monograph is devoted to the use of ICT in mathematics education. It focuses mainly on the impact of our understanding of the learning process on the way how technologies are applied in teaching process. Five major theories (behaviorism, structuralism, Kognitivismu, constructivism and connectivism) are described and their impact is discussed. (en)
  • Předkládaná monografie se věnuje využití informačních a komunikačních technologií ve vyučování matematice. Zaměřuje se především na vliv našeho poznání o učebním procesu na způsob, jakým jsou technologie do výuky aplikovány. V rámci monografie je popisováno pět hlavních teorií, se kterými bylo možné se v setkat v uplynulých sto letech - Behaviorismu, Strukturalismu, Kognitivismu, Konstruktivismu a Konektivismu.
  • Předkládaná monografie se věnuje využití informačních a komunikačních technologií ve vyučování matematice. Zaměřuje se především na vliv našeho poznání o učebním procesu na způsob, jakým jsou technologie do výuky aplikovány. V rámci monografie je popisováno pět hlavních teorií, se kterými bylo možné se v setkat v uplynulých sto letech - Behaviorismu, Strukturalismu, Kognitivismu, Konstruktivismu a Konektivismu. (cs)
Title
  • Vybrané teorie učeni a jejich projekce do využívání ICT ve výuce matematiky
  • Vybrané teorie učeni a jejich projekce do využívání ICT ve výuce matematiky (cs)
  • Selected theories of learning and their projections into the use of ICT in the mathematics education (en)
skos:prefLabel
  • Vybrané teorie učeni a jejich projekce do využívání ICT ve výuce matematiky
  • Vybrané teorie učeni a jejich projekce do využívání ICT ve výuce matematiky (cs)
  • Selected theories of learning and their projections into the use of ICT in the mathematics education (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/13:10193440!RIV15-MSM-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 115292
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/13:10193440
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • mathematics education; use of ICT in education; learning theory (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [61E176E4FC33]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Vybrané teorie učeni a jejich projekce do využívání ICT ve výuce matematiky
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Jančařík, Antonín
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7290-766-3
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software