Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - V článku se zabýváme analýzou postojů budoucích učitelů k různým aspektům nadání. Studie se účastnilo 146 studentek a studentů učitelství, kteří vyplnili dotazník Postoje k nadání (Gagné, Nadeau, 1985; Portešová, Budíková, Koutková, 2011). Výsledky ukazují na jejich obecně pozitivní postoj ke vzdělávání nadaných, především pak ke vzdělávání formou obohacování výuky. Spíše negativní postoje udávali k umísťování nadaných do speciálních tříd a k přeskakování ročníků. Také hodnotili negativně kvalitu současného vzdělávacího systému ve vztahu ke vzdělávání nadaných. Analýza jednotlivých položek dotazníku také ukázala na nejednoznačnost postojů k některým aspektům nadání a na nejistotu ve vztahu k vlastním možnostem věnovat se vzdělávání nadaných studentů v budoucí učitelské praxi.
- V článku se zabýváme analýzou postojů budoucích učitelů k různým aspektům nadání. Studie se účastnilo 146 studentek a studentů učitelství, kteří vyplnili dotazník Postoje k nadání (Gagné, Nadeau, 1985; Portešová, Budíková, Koutková, 2011). Výsledky ukazují na jejich obecně pozitivní postoj ke vzdělávání nadaných, především pak ke vzdělávání formou obohacování výuky. Spíše negativní postoje udávali k umísťování nadaných do speciálních tříd a k přeskakování ročníků. Také hodnotili negativně kvalitu současného vzdělávacího systému ve vztahu ke vzdělávání nadaných. Analýza jednotlivých položek dotazníku také ukázala na nejednoznačnost postojů k některým aspektům nadání a na nejistotu ve vztahu k vlastním možnostem věnovat se vzdělávání nadaných studentů v budoucí učitelské praxi. (cs)
- An analysis of future teachers' attitudes toward various aspects of giftedness and gifted education is presented in the article. 146 students of education participated in the study and completed the questionnaire Attitudes toward giftedness scale. The results show generally positive attitudes of the students toward gifted education, especially towards curriculum enrichment. On the other hand, the students stated rather negative attitudes toward specialized programs for the gifted and toward accelerated education. They also perceived negatively the quality of current educational system in regard to the education of gifted. Further analysis also showed students' ambiguity towards some aspects of giftedness and an uncertainty towards their capacity to participate in the education of the gifted in their future educational career. (en)
|
Title
| - Attitutes of education students toward giftedness (en)
- Postoje studentů učitelství k nadání
- Postoje studentů učitelství k nadání (cs)
|
skos:prefLabel
| - Attitutes of education students toward giftedness (en)
- Postoje studentů učitelství k nadání
- Postoje studentů učitelství k nadání (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11410/13:10191784!RIV14-GA0-11410___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11410/13:10191784
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - questionnaire survey; teacher; attitudes; gifted education; giftedness (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |