Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The chapter summarizes the methodology of wide qualitative research whose goal was to investigate critical places of mathematics in the discourse of elementary teachers and mathematics teachers. The theoretical background of work is described as well as methodological foundations. The way of data gathering and analysis is given. The data corpus consists of transcripts of interviews with 60 teachers whose analysis is based on some techniques of grounded theory. The authors recapitulate challenges which were met by the chapters' authors and describe several aspects from the point of which the data were analysed: critical places and didactic techniques to overcome them, processes of learning, motivation in the teachers' discourse, typology of pupils, teachers' conception of a successful pupil and the cooperation between parents and school. Finally, the follow up research and limitations of the present research are mentioned. (en)
- Kapitola srhnuje metodologii rozsáhlého kvalitativního výzkumu, jehož cílem bylo zkoumat kritická místa matematiky základní školy v diskurzu učitelů 1. stupně a učitelů matematiky. Je popsáno teoretické pozadí práce a metodologická východiska. Dále je pojednáno o způsobu získávání a analýzy dat. Datový korpus sestává z transkriptů hloubkových rozhovorů s 60 učiteli, jejichž analýza vychází z některých technik zakotvené teorie. Autoři shrnují výzvy, kterým museli autoři monografie čelit při zpracovávání svých kapitol, a popisují stručně jednotlivá hlediska, z nichž byla data analyzována: kritická místa a didaktické techniky k jejich zvládání, procesy učení, motivace v řeči učitelů, typologie žáků, učitelovo pojetí úspěšného žáka a spolupráce rodičů a školy. Konečně je pojednáno i o navazujícím výzkumu a shrnuta omezení předloženého výzkumu.
- Kapitola srhnuje metodologii rozsáhlého kvalitativního výzkumu, jehož cílem bylo zkoumat kritická místa matematiky základní školy v diskurzu učitelů 1. stupně a učitelů matematiky. Je popsáno teoretické pozadí práce a metodologická východiska. Dále je pojednáno o způsobu získávání a analýzy dat. Datový korpus sestává z transkriptů hloubkových rozhovorů s 60 učiteli, jejichž analýza vychází z některých technik zakotvené teorie. Autoři shrnují výzvy, kterým museli autoři monografie čelit při zpracovávání svých kapitol, a popisují stručně jednotlivá hlediska, z nichž byla data analyzována: kritická místa a didaktické techniky k jejich zvládání, procesy učení, motivace v řeči učitelů, typologie žáků, učitelovo pojetí úspěšného žáka a spolupráce rodičů a školy. Konečně je pojednáno i o navazujícím výzkumu a shrnuta omezení předloženého výzkumu. (cs)
|
Title
| - Kritická místa matematiky - zkoumání diskurzu učitelů
- Kritická místa matematiky - zkoumání diskurzu učitelů (cs)
- Critical places of mathematics - investigating teachers' discourse (en)
|
skos:prefLabel
| - Kritická místa matematiky - zkoumání diskurzu učitelů
- Kritická místa matematiky - zkoumání diskurzu učitelů (cs)
- Critical places of mathematics - investigating teachers' discourse (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11410/13:10190798!RIV14-GA0-11410___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11410/13:10190798
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - mathematics teachers; mathematics education; grounded theory; critical places of mathematics; interview; qualitative research (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Vondrová, Naďa
- Rendl, Miroslav
|
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Karlovy v Praze, Pedagogická fakulta
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |