Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The elaborated monograph deals with is the problematics of reading literacy of pupils of primary education. The aim of the monograph is an analysis of the possibilities of the development of reading literacy of pupils of the primary education by means of tasks and processing practical methodical handbook for teachers about the topic. Part of the monograph is a research implemented by means of several investigated materials (a didactic test, materials for investigating the silent reading with attention, record sheets of other issues etc.), which is focused on the investigation of the level of reading literacy of the pupils of third, fourth and fifth grade of primary school at four types of tasks due to the skills of acquiring and processing information contained in various types of texts.The relations of chosen basic variables to the state and development of reading literacy of pupils are analyzed on the basis of the results of research activities, the conclucions are made and the themes of the discussion proposed. The results of the research were applied in a practical handbook of the creation of the tasks focused on developing the reading literacy of pupils, which is a part of the thesis. (en)
- Zpracovaná monografie se podrobně zabývá problematikou čtenářské gramotnosti žáků primárního vzdělávání. Cílem monografie je analýza možností rozvoje čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně základní školy prostřednictvím cíleně zaměřených úloh a zpracování praktického metodického manuálu pro učitele k tomuto tématu. Součástí monografie je i rozsáhlý výzkum, realizovaný prostřednictvím několika výzkumných metod (didaktický test, materiály pro výzkum tichého čtení s pozorností, záznamové archy dalších údajů aj.), je zaměřený na zjištění stavu čtenářské gramotnosti žáků 3., 4. a 5. ročníků 1. stupně ZŠ ve čtyřech skupinách úloh z hlediska dovedností získávat a zpracovávat informace obsažené v různých typech textů. Na základě výsledků výzkumných aktivit jsou analyzovány vztahy vybraných základních proměnných ke stavu a rozvoji čtenářské gramotnosti žáků, formulovány závěry a předloženy náměty diskuze. Výsledky výzkumných šetření jsou využity v praktickém manuálu tvorby úloh rozvíjejících čtenářskou gramotnost žáků, který je součástí publikace.
- Zpracovaná monografie se podrobně zabývá problematikou čtenářské gramotnosti žáků primárního vzdělávání. Cílem monografie je analýza možností rozvoje čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně základní školy prostřednictvím cíleně zaměřených úloh a zpracování praktického metodického manuálu pro učitele k tomuto tématu. Součástí monografie je i rozsáhlý výzkum, realizovaný prostřednictvím několika výzkumných metod (didaktický test, materiály pro výzkum tichého čtení s pozorností, záznamové archy dalších údajů aj.), je zaměřený na zjištění stavu čtenářské gramotnosti žáků 3., 4. a 5. ročníků 1. stupně ZŠ ve čtyřech skupinách úloh z hlediska dovedností získávat a zpracovávat informace obsažené v různých typech textů. Na základě výsledků výzkumných aktivit jsou analyzovány vztahy vybraných základních proměnných ke stavu a rozvoji čtenářské gramotnosti žáků, formulovány závěry a předloženy náměty diskuze. Výsledky výzkumných šetření jsou využity v praktickém manuálu tvorby úloh rozvíjejících čtenářskou gramotnost žáků, který je součástí publikace. (cs)
|
Title
| - Reading literacy of primary school pupils and the possibilities of it's development (en)
- Čtenářská gramotnost žáků 1. stupně a možnosti jejího rozvoje
- Čtenářská gramotnost žáků 1. stupně a možnosti jejího rozvoje (cs)
|
skos:prefLabel
| - Reading literacy of primary school pupils and the possibilities of it's development (en)
- Čtenářská gramotnost žáků 1. stupně a možnosti jejího rozvoje
- Čtenářská gramotnost žáků 1. stupně a možnosti jejího rozvoje (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11410/13:10159321!RIV14-MSM-11410___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11410/13:10159321
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - textual information; abilities and skills; purposeful tasks; primary education; Reading literacy (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Čtenářská gramotnost žáků 1. stupně a možnosti jejího rozvoje
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Wildová, Radka
- Vykoukalová, Věra
|
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |