Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - In the framework of the research project Quali-TYDES, we are presenting some results of life-course analysis of young disabled persons and we are proposing examples of the use of qualitative biographical research for the evaluation and monitoring of social policies. In this article, we focus on the field of school education in the Czech Republic through the eyes of today's young adults with disabilities. We analyse in more details the hemes related to 1) pathways (way of life) and 2) the capital and the resources (human or material resources that people use in their life course) of these young people. From these examples, we show that the resources available for the education of young people in mainstream schools are provided in a patchy and disorganised way, which often has a negative impact on their education. Often the pathways of children with disabilities is characterised by frequent interruptions or changes of schools and supports and therefore it has negative consequences on their personal and social development. (en)
- V rámci výzkumného projektu Quali-TYDES - Cesta životem prezentujeme analýzu životních cest mladých dospělých s postižením a uvádíme několik příkladů praktického využití kvalitativních biografických výzkumných metod pro sledování naplňování sociálních politik. Výzkumná pozornost je věnována školnímu vzdělávání v České republice očima dnešních mladých dospělých s postižením. Podrobněji zjišťujeme témata vztahující se k signifikantním konceptům 1) pathways (životní cesta) a 2) resources and capital (zdroje - např. lidské nebo materiální, jež člověk využívá na své životní cestě). Na uvedených příkladech dokladujících vzdělávací dráhy dnešních mladých dospělých s postižením ukazujeme že, zdroje pro vzdělávání dětí s postižením v běžných školách byly poskytovány nesystémově a částečně, což mělo často za následek narušení jejich vzdělávací dráhy. V tomto kontextu speciální vzdělávání uspokojuje z krátkodobého hlediska vzdělávací potřeby dětí a tím také zmírňuje tlak na běžné školy. Školní vzdělávání řady dětí s postižením je tak charakteristické častým narušením vzdělávací dráhy, změnou školy a s tím spojeným negativním dopadem na jejich psychosociální rozvoj.
- V rámci výzkumného projektu Quali-TYDES - Cesta životem prezentujeme analýzu životních cest mladých dospělých s postižením a uvádíme několik příkladů praktického využití kvalitativních biografických výzkumných metod pro sledování naplňování sociálních politik. Výzkumná pozornost je věnována školnímu vzdělávání v České republice očima dnešních mladých dospělých s postižením. Podrobněji zjišťujeme témata vztahující se k signifikantním konceptům 1) pathways (životní cesta) a 2) resources and capital (zdroje - např. lidské nebo materiální, jež člověk využívá na své životní cestě). Na uvedených příkladech dokladujících vzdělávací dráhy dnešních mladých dospělých s postižením ukazujeme že, zdroje pro vzdělávání dětí s postižením v běžných školách byly poskytovány nesystémově a částečně, což mělo často za následek narušení jejich vzdělávací dráhy. V tomto kontextu speciální vzdělávání uspokojuje z krátkodobého hlediska vzdělávací potřeby dětí a tím také zmírňuje tlak na běžné školy. Školní vzdělávání řady dětí s postižením je tak charakteristické častým narušením vzdělávací dráhy, změnou školy a s tím spojeným negativním dopadem na jejich psychosociální rozvoj. (cs)
|
Title
| - Možnosti a perspektivy kvalitativní analýzy životních drah mladých dospělých s postižením
- Možnosti a perspektivy kvalitativní analýzy životních drah mladých dospělých s postižením (cs)
- Opportunities and Perspectives in Qualitative Analyses of Life Course of Young Disabled People (en)
|
skos:prefLabel
| - Možnosti a perspektivy kvalitativní analýzy životních drah mladých dospělých s postižením
- Možnosti a perspektivy kvalitativní analýzy životních drah mladých dospělých s postižením (cs)
- Opportunities and Perspectives in Qualitative Analyses of Life Course of Young Disabled People (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11410/13:10159089!RIV14-MSM-11410___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11410/13:10159089
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - People; Disabled; Young; Course; Life; Analyses; Qualitative; Perspectives; Opportunities (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Šiška, Jan
- Latimier, Camille
- Káňová, Šárka
|
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |