Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Mezinárodní Úmluva o právech dítěte klade signatářům za povinnost zabezpečit dítěti, které je schopno formulovat své vlastní názory, právo tyto názory svobodně vyjadřovat ve všech záležitostech, které se jej dotýkají. Příspěvek prezentuje rozhovory s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami jako techniku, která v rámci speciálně pedagogického výzkumu dává žákům možnost bezprostředně vyjádřit vlastní názory a postoje; pozornost je věnována pozitivním přínosům i možným úskalím realizace rozhovorů. Teoretické poznatky autoři ilustrují na příkladech z vlastního výzkumu, jehož významnou součástí byly i rozhovory s žáky se sociálním znevýhodněním.
- Mezinárodní Úmluva o právech dítěte klade signatářům za povinnost zabezpečit dítěti, které je schopno formulovat své vlastní názory, právo tyto názory svobodně vyjadřovat ve všech záležitostech, které se jej dotýkají. Příspěvek prezentuje rozhovory s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami jako techniku, která v rámci speciálně pedagogického výzkumu dává žákům možnost bezprostředně vyjádřit vlastní názory a postoje; pozornost je věnována pozitivním přínosům i možným úskalím realizace rozhovorů. Teoretické poznatky autoři ilustrují na příkladech z vlastního výzkumu, jehož významnou součástí byly i rozhovory s žáky se sociálním znevýhodněním. (cs)
- According the UN Convention on the Rights of the Child each state should assure to the child who is capable of forming his or her own views the right to express those views freely in all matters affecting the child. The paper presents interviewing pupils with special educational needs as a technique of special educational research, which can give to the pupils a possibility to express their own opinions; attentions is paid to benefits and possible difficulties of interviewing. Theoretical findings are illustrated by examples from a research, in which interviewing pupils from socially disadvantaged settings took an important part. (en)
|
Title
| - Interviewing pupils from socially disadvantaged environment - comments on methodology (en)
- Rozhovory s žáky se sociálním znevýhodněním - poznámky k metodologii
- Rozhovory s žáky se sociálním znevýhodněním - poznámky k metodologii (cs)
|
skos:prefLabel
| - Interviewing pupils from socially disadvantaged environment - comments on methodology (en)
- Rozhovory s žáky se sociálním znevýhodněním - poznámky k metodologii
- Rozhovory s žáky se sociálním znevýhodněním - poznámky k metodologii (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11410/13:10144034!RIV14-MSM-11410___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11410/13:10144034
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - methodology.; social disadvantage; special educational needs; pupil; interview (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Hájková, Vanda
- Laurenčíková, Klára
- Němec, Zbyněk
|
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |