About: Druhý mýtus: Čeští odborníci prokázali, že jesle jsou pro děti nebezpečné     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • In the chapter we analyze a Czech popular psychological discourse of early childhood and optimal development in early childhood. As the main method we use critical analysis of text inspired by critical discursive psychology. In this way we analyze media appearances of Czech popular psychologists related to early development in childhood and impacts of institutionalized childcare. We show that the %22expert knowledge%22 and %22objective arguments%22 which they have used are not based on facts but on conservative values. The discourse of risks which these people create reproduces a form of power disadvantaging some groups within the Czech population, such as working mothers, single parent families, or low-income families. As a counter-argument to this discourse we present results of international and also some Czech studies which show that high-quality institutional childcare does not harm children and even may be in some cases beneficial. (en)
  • V kapitole je analyzován český populárně-psychologický diskurz časného dětství a optimálního rozvoje v časném dětství. Jako hlavní metoda je používána kritická analýza textu inspirovaná kritickou diskurzivní psychologií. Jejím prostřednictvím jsou analyzována mediální vystoupení některých českých populárních psychologů a psycholožek týkající se časného dětského vývoje a dopadů institucionální péče o děti. Ukazujeme, že %22expertní vědění%22 a %22objektivní argumenty,%22 které tito lidé v médiích představují, nejsou založeny na faktech, ale na konzervativních hodnotách. Vědomí rizik vytvářené těmito tvrzeními tak reprodukuje jistou formu moci, která znevýhodňuje některé skupiny obyvatel České republiky, například matky usilující o návrat do zaměstnání, rodiny s jedním rodičem či rodiny s nízkými příjmy. Jako protiklad k tomuto českému pop-psychologickému diskurzu představujeme výsledky mezinárodních a také některých českých studií, které naznačují, že dostatečně kvalitní institucionální péče dětem do tří let neškodí a dokonce může být pro některé skupiny dětí prospěšnější než nepřerušovaná péče v rodině.
  • V kapitole je analyzován český populárně-psychologický diskurz časného dětství a optimálního rozvoje v časném dětství. Jako hlavní metoda je používána kritická analýza textu inspirovaná kritickou diskurzivní psychologií. Jejím prostřednictvím jsou analyzována mediální vystoupení některých českých populárních psychologů a psycholožek týkající se časného dětského vývoje a dopadů institucionální péče o děti. Ukazujeme, že %22expertní vědění%22 a %22objektivní argumenty,%22 které tito lidé v médiích představují, nejsou založeny na faktech, ale na konzervativních hodnotách. Vědomí rizik vytvářené těmito tvrzeními tak reprodukuje jistou formu moci, která znevýhodňuje některé skupiny obyvatel České republiky, například matky usilující o návrat do zaměstnání, rodiny s jedním rodičem či rodiny s nízkými příjmy. Jako protiklad k tomuto českému pop-psychologickému diskurzu představujeme výsledky mezinárodních a také některých českých studií, které naznačují, že dostatečně kvalitní institucionální péče dětem do tří let neškodí a dokonce může být pro některé skupiny dětí prospěšnější než nepřerušovaná péče v rodině. (cs)
Title
  • Druhý mýtus: Čeští odborníci prokázali, že jesle jsou pro děti nebezpečné
  • Druhý mýtus: Čeští odborníci prokázali, že jesle jsou pro děti nebezpečné (cs)
  • The second myth: Czech experts have proved that nurseries endanger the development of children (en)
skos:prefLabel
  • Druhý mýtus: Čeští odborníci prokázali, že jesle jsou pro děti nebezpečné
  • Druhý mýtus: Čeští odborníci prokázali, že jesle jsou pro děti nebezpečné (cs)
  • The second myth: Czech experts have proved that nurseries endanger the development of children (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/12:10129370!RIV14-GA0-11410___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GPP407/11/P512)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 132243
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/12:10129370
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • early childcare; critical psychology; discourse; childhood; development (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [29393768DDE2]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Knižnice Sociologické aktuality, 28
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Péče o nejmenší: Boření mýtů
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Mudrák, Jiří
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Sociologické nakladatelství
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7419-114-5
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software