Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - In the chapter we analyze a Czech popular psychological discourse of early childhood and optimal development in early childhood. As the main method we use critical analysis of text inspired by critical discursive psychology. In this way we analyze media appearances of Czech popular psychologists related to early development in childhood and impacts of institutionalized childcare. We show that the %22expert knowledge%22 and %22objective arguments%22 which they have used are not based on facts but on conservative values. The discourse of risks which these people create reproduces a form of power disadvantaging some groups within the Czech population, such as working mothers, single parent families, or low-income families. As a counter-argument to this discourse we present results of international and also some Czech studies which show that high-quality institutional childcare does not harm children and even may be in some cases beneficial. (en)
- V kapitole je analyzován český populárně-psychologický diskurz časného dětství a optimálního rozvoje v časném dětství. Jako hlavní metoda je používána kritická analýza textu inspirovaná kritickou diskurzivní psychologií. Jejím prostřednictvím jsou analyzována mediální vystoupení některých českých populárních psychologů a psycholožek týkající se časného dětského vývoje a dopadů institucionální péče o děti. Ukazujeme, že %22expertní vědění%22 a %22objektivní argumenty,%22 které tito lidé v médiích představují, nejsou založeny na faktech, ale na konzervativních hodnotách. Vědomí rizik vytvářené těmito tvrzeními tak reprodukuje jistou formu moci, která znevýhodňuje některé skupiny obyvatel České republiky, například matky usilující o návrat do zaměstnání, rodiny s jedním rodičem či rodiny s nízkými příjmy. Jako protiklad k tomuto českému pop-psychologickému diskurzu představujeme výsledky mezinárodních a také některých českých studií, které naznačují, že dostatečně kvalitní institucionální péče dětem do tří let neškodí a dokonce může být pro některé skupiny dětí prospěšnější než nepřerušovaná péče v rodině.
- V kapitole je analyzován český populárně-psychologický diskurz časného dětství a optimálního rozvoje v časném dětství. Jako hlavní metoda je používána kritická analýza textu inspirovaná kritickou diskurzivní psychologií. Jejím prostřednictvím jsou analyzována mediální vystoupení některých českých populárních psychologů a psycholožek týkající se časného dětského vývoje a dopadů institucionální péče o děti. Ukazujeme, že %22expertní vědění%22 a %22objektivní argumenty,%22 které tito lidé v médiích představují, nejsou založeny na faktech, ale na konzervativních hodnotách. Vědomí rizik vytvářené těmito tvrzeními tak reprodukuje jistou formu moci, která znevýhodňuje některé skupiny obyvatel České republiky, například matky usilující o návrat do zaměstnání, rodiny s jedním rodičem či rodiny s nízkými příjmy. Jako protiklad k tomuto českému pop-psychologickému diskurzu představujeme výsledky mezinárodních a také některých českých studií, které naznačují, že dostatečně kvalitní institucionální péče dětem do tří let neškodí a dokonce může být pro některé skupiny dětí prospěšnější než nepřerušovaná péče v rodině. (cs)
|
Title
| - Druhý mýtus: Čeští odborníci prokázali, že jesle jsou pro děti nebezpečné
- Druhý mýtus: Čeští odborníci prokázali, že jesle jsou pro děti nebezpečné (cs)
- The second myth: Czech experts have proved that nurseries endanger the development of children (en)
|
skos:prefLabel
| - Druhý mýtus: Čeští odborníci prokázali, že jesle jsou pro děti nebezpečné
- Druhý mýtus: Čeští odborníci prokázali, že jesle jsou pro děti nebezpečné (cs)
- The second myth: Czech experts have proved that nurseries endanger the development of children (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11410/12:10129370!RIV14-GA0-11410___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11410/12:10129370
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - early childcare; critical psychology; discourse; childhood; development (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| - Knižnice Sociologické aktuality, 28
|
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Péče o nejmenší: Boření mýtů
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Sociologické nakladatelství
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |