About: Early literacy- prerequisities of literacy development     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Úvodní přehledová studie mapuje teoretické přístupy i výzkumná zaměření v tématu počáteční gramotnosti a nastavuje rámec pro monotématické dvojčíslo časopisu. V první řadě se zabývá čtenářskou gramotností jako aktuálním úkolem vzdělávání, zasazuje čtenářskou gramotnost do kontextu jiných gramotností, přičemž zdůrazňuje její dominantní úlohu. Zdůrazňuje význam časných etap v rozvoji gramotnosti, úlohu školské politiky i trendy v pojímání rozvoje gramotnosti, v majoritních i minoritních skupinách (děti se speciálními vzdělávacími potřebami). Z hlediska výzkumného sleduje psycholingvistické přístupy ke sledování gramotnosti, opírající se o neuropsychologii a kognitivně psychologické teorie vývoje poznávacích procesů, ve kterých se v současné době významně akcentuje úloha časných etap v rozvoji gramotnosti. Opomenuta není ani oblast rizikových faktorů ve vývoji gramotnosti, jejíž přesnější uchopení tohoto odborného problému by mohlo mít v budoucnu přispět k preventivně intervenčnímu modelu péče o žáky s problémy ve čtení a psaní.
  • Úvodní přehledová studie mapuje teoretické přístupy i výzkumná zaměření v tématu počáteční gramotnosti a nastavuje rámec pro monotématické dvojčíslo časopisu. V první řadě se zabývá čtenářskou gramotností jako aktuálním úkolem vzdělávání, zasazuje čtenářskou gramotnost do kontextu jiných gramotností, přičemž zdůrazňuje její dominantní úlohu. Zdůrazňuje význam časných etap v rozvoji gramotnosti, úlohu školské politiky i trendy v pojímání rozvoje gramotnosti, v majoritních i minoritních skupinách (děti se speciálními vzdělávacími potřebami). Z hlediska výzkumného sleduje psycholingvistické přístupy ke sledování gramotnosti, opírající se o neuropsychologii a kognitivně psychologické teorie vývoje poznávacích procesů, ve kterých se v současné době významně akcentuje úloha časných etap v rozvoji gramotnosti. Opomenuta není ani oblast rizikových faktorů ve vývoji gramotnosti, jejíž přesnější uchopení tohoto odborného problému by mohlo mít v budoucnu přispět k preventivně intervenčnímu modelu péče o žáky s problémy ve čtení a psaní. (cs)
  • Initial introductory paper maps theoretical approaches and experimental alignments in the topic of beginning literacy and sets the frame for monothematic double issue of the journal. The paper firstly deals with reading literacy as a current tasks of education, puts it into context with other types of literacy, while accenting dominant role of the reading literacy. It also accentuates the importance of early phases of developing literacy, role of the educational policy as well as current trends in the reflection of literacy development in major and minor groups (children with special educational needs). In terms of research the paper follows the psycholinguistic approaches to monitoring literacy, based on neuropsychology and cognitive psychological theories of the development of cognitive processes in which they are currently significantly accentuates the role of the early stages in the development of literacy. The area of risk factors in the development of literacy is not overlooked. More accurate grasp of the phenomena could contribute the preventive interventional model of care of the children with reading and writing difficulties in the future. (en)
Title
  • Early literacy- prerequisities of literacy development (en)
  • Čtenářská gramotnost - předpoklady rozvoje počáteční gramotnosti
  • Čtenářská gramotnost - předpoklady rozvoje počáteční gramotnosti (cs)
skos:prefLabel
  • Early literacy- prerequisities of literacy development (en)
  • Čtenářská gramotnost - předpoklady rozvoje počáteční gramotnosti
  • Čtenářská gramotnost - předpoklady rozvoje počáteční gramotnosti (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/12:10128698!RIV13-MSM-11410___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 129183
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/12:10128698
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • risk factors; psycholinguistic approach; prerequisities of literacy development; early literacy (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [177BEEBCEAD1]
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kucharská, Anna
  • Seidlová Málková, Gabriela
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software