About: Department of Czech Language at Charles University Faculty of Education, as significant work involved in the creation of new textbooks and textbooks for primary and secondary schools     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Article presents an overview of textbook employees of the Department of Czech Language Charles University. It refers to innovative approaches to teaching the authors of the Czech language especially in elementary schools. Prevailing principles of the new concepts are focusing on the communication component of language comprehension, orientation in the text and information retrieval. Textbooks also reflect the pragmatic aspects of language (politeness, interviewing, arguments). Authors of textbooks incorporate new trends in teaching methodology and linguistic research. This is evidenced by the inclusion of such theories of valency syntax in teaching Czech syntax in elementary school. (en)
  • Příspěvek předkládá přehled tvorby učebnic pracovníků katedry českého jazyka PedF UK. Poukazuje na inovativní přístupy autorů k výuce českého jazyka zejména na základních školách. Převažujícími principy nového pojetí jsou zejména zaměření na komunikační složku jazyka, porozumění textu, orientace v textu a vyhledávání informací. Učebnice respektují také pragmatické aspekty jazyka (zdvořilost, vedení rozhovoru, argumentaci). Autoři učebnic začleňují nové trendy v oblasti didaktiky i lingvistického výzkumu. O tom svědčí například začlenění teorie valenční syntaxe do výuky české skladby na základní škole či výuka pragmatických aspektů řeči.
  • Příspěvek předkládá přehled tvorby učebnic pracovníků katedry českého jazyka PedF UK. Poukazuje na inovativní přístupy autorů k výuce českého jazyka zejména na základních školách. Převažujícími principy nového pojetí jsou zejména zaměření na komunikační složku jazyka, porozumění textu, orientace v textu a vyhledávání informací. Učebnice respektují také pragmatické aspekty jazyka (zdvořilost, vedení rozhovoru, argumentaci). Autoři učebnic začleňují nové trendy v oblasti didaktiky i lingvistického výzkumu. O tom svědčí například začlenění teorie valenční syntaxe do výuky české skladby na základní škole či výuka pragmatických aspektů řeči. (cs)
Title
  • Department of Czech Language at Charles University Faculty of Education, as significant work involved in the creation of new textbooks and textbooks for primary and secondary schools (en)
  • Katedra českého jazyka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy jako významné pracoviště podílející se na tvorbě nových učebnic a učebních textů pro základní a střední školy
  • Katedra českého jazyka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy jako významné pracoviště podílející se na tvorbě nových učebnic a učebních textů pro základní a střední školy (cs)
skos:prefLabel
  • Department of Czech Language at Charles University Faculty of Education, as significant work involved in the creation of new textbooks and textbooks for primary and secondary schools (en)
  • Katedra českého jazyka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy jako významné pracoviště podílející se na tvorbě nových učebnic a učebních textů pro základní a střední školy
  • Katedra českého jazyka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy jako významné pracoviště podílející se na tvorbě nových učebnic a učebních textů pro základní a střední školy (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/11:10111125!RIV12-MSM-11410___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 2
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 207231
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/11:10111125
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • orientation in text; new didactical concepts; communication competences; innovative approaches; textbook (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [24FA85B56818]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Didaktické studie
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 3
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Žiláková, Renata
issn
  • 1804-1221
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 36 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software