Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Srovnávací žebříčky, klasifikace a typologie vysokoškolských institucí a jejich vzdělávacích programů jsou celosvětovým fenoménem a dnes již opravdu málokdo pochybuje o tom, zda mají své místo a budoucnost v oblasti hodnocení vysokých škol. Přes řadu výhrad a nedostatků jsou totiž zveřejňované mezinárodní žebříčky vysokých škol dosud jedinými seriózními pokusy o zjišťování, hodnocení a měření kvality na mezinárodní úrovni a ještě nějakou dobu také zůstanou. České vysoké školy v mezinárodních žebříčcích většinou nedopadají příliš dobře. Mezi nejlepšími několika stovkami škol se jich pravidelně umísťuje jenom několik málo a navíc spíše s horším pořadím. Svědčí to ovšem opravdu o jejich kvalitě? A co to vlastně vypovídá o kvalitě českého vysokého školství? Aby bylo možné na tyto otázky odpovědět, je třeba se podívat také na méně viditelnou tvář žebříčků a způsoby, jak jsou vytvářeny. Publikace Střediska vzdělávací politiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze je analýzou existujících iniciativ v oblasti hodnocení vysokoškolského vzdělávání ve světě. Poskytuje popis a rozbor metodik a výsledků nejznámějších a zároveň nejčastěji používaných i kritizovaných mezinárodních žebříčků. Součástí je navíc vícekriteriální typologie veřejných vysokých škol a jejich fakult v České republice z počátku roku 2010.
- Srovnávací žebříčky, klasifikace a typologie vysokoškolských institucí a jejich vzdělávacích programů jsou celosvětovým fenoménem a dnes již opravdu málokdo pochybuje o tom, zda mají své místo a budoucnost v oblasti hodnocení vysokých škol. Přes řadu výhrad a nedostatků jsou totiž zveřejňované mezinárodní žebříčky vysokých škol dosud jedinými seriózními pokusy o zjišťování, hodnocení a měření kvality na mezinárodní úrovni a ještě nějakou dobu také zůstanou. České vysoké školy v mezinárodních žebříčcích většinou nedopadají příliš dobře. Mezi nejlepšími několika stovkami škol se jich pravidelně umísťuje jenom několik málo a navíc spíše s horším pořadím. Svědčí to ovšem opravdu o jejich kvalitě? A co to vlastně vypovídá o kvalitě českého vysokého školství? Aby bylo možné na tyto otázky odpovědět, je třeba se podívat také na méně viditelnou tvář žebříčků a způsoby, jak jsou vytvářeny. Publikace Střediska vzdělávací politiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze je analýzou existujících iniciativ v oblasti hodnocení vysokoškolského vzdělávání ve světě. Poskytuje popis a rozbor metodik a výsledků nejznámějších a zároveň nejčastěji používaných i kritizovaných mezinárodních žebříčků. Součástí je navíc vícekriteriální typologie veřejných vysokých škol a jejich fakult v České republice z počátku roku 2010. (cs)
- Rankings, classifications and typologies of higher education institutions and their educational programmes are a global phenomenon and there is not much doubt as to whether they have their place and future in the field of evaluation of universities. Despite a number of weaknesses, the publication of international rankings of universities has been the only serious attempt at identification, evaluation and measurement of quality at international level until now. Czech universities usually do not perform very well in international rankings. Just a few of them penetrate into the first two or three hundred best universities and even then they usually do not have very high scores. However, does this really provide evidence about their quality? And what it does generally say about the quality of Czech higher education system? In order to answer these questions, the less visible face of rankings and also the ways how they are elaborated should be looked into more thoroughly. The study of the Education Policy Centre (Faculty of Education, Charles University in Prague) analyses existing global activities trying to evaluate higher education institutions. It provides a description and analysis of methodologies and results of the most famous and most widely used and criticized international rankings. The multi-dimensional typology of Czech public universities and their faculties is also included. (en)
|
Title
| - Žebříčky, klasifikace a typologie vysokých škol
- Žebříčky, klasifikace a typologie vysokých škol (cs)
- Rankings, Classifications and Typologies of Higher Education Institutions (en)
|
skos:prefLabel
| - Žebříčky, klasifikace a typologie vysokých škol
- Žebříčky, klasifikace a typologie vysokých škol (cs)
- Rankings, Classifications and Typologies of Higher Education Institutions (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11410/11:10109289!RIV12-MSM-11410___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11410/11:10109289
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Higher Education Institutions; Typologies; Classifications; Rankings (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Žebříčky, klasifikace a typologie vysokých škol
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Bartušek, Aleš
- Koucký, Jan
|
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |