About: Přechod mezi stupni z pohledu učitelů     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • V kapitole jsme se zaměřili na vnímání přechodu mezi 1. a 2. stupněm základní školy samotnými vyučujícími. Záměrem kapitoly je systematicky shrnout a interpretovat jednotlivé rozhovory s učiteli pátých a šestých ročníků základních škol, kteří jsou na základě vlastních zkušeností schopni popsat klady a zápory, jež s sebou přechod žáků mezi oběma stupni přináší. Cílem našeho výzkumu bylo zjistit, (1) co s sebou přináší přechod mezi oběma stupni, (2) jak je důležité pro učitele a vedení školy žáky na přechod mezi oběma stupni připravit, (3) jak žáci z pohledu učitelů vnímají přechod mezi oběma stupni, (4) jak učitelé vnímají odchod žáků do víceletých gymnázií a jiných výběrových škol, (5) jak učitelé řeší přijímání nových žáků do šestých ročníků základních škol, (6) jak se změní třídní klima po ukončení prvního stupně základních škol. Na základě analýzy odborné literatury jsme se rozhodli pro kvalitativní výzkumný přístup, protože jeho výhodou je, že umožňuje podrobněji porozumět pozorovanému fenoménu a získat o něm detailní informace. Na několika záměrně vybraných školách jsme vedli rozhovory s učitelkami, které vlastními slovy vyjádřily, co pro ně přechod mezi oběma stupni představuje a k jakým změnám při něm dochází.
  • V kapitole jsme se zaměřili na vnímání přechodu mezi 1. a 2. stupněm základní školy samotnými vyučujícími. Záměrem kapitoly je systematicky shrnout a interpretovat jednotlivé rozhovory s učiteli pátých a šestých ročníků základních škol, kteří jsou na základě vlastních zkušeností schopni popsat klady a zápory, jež s sebou přechod žáků mezi oběma stupni přináší. Cílem našeho výzkumu bylo zjistit, (1) co s sebou přináší přechod mezi oběma stupni, (2) jak je důležité pro učitele a vedení školy žáky na přechod mezi oběma stupni připravit, (3) jak žáci z pohledu učitelů vnímají přechod mezi oběma stupni, (4) jak učitelé vnímají odchod žáků do víceletých gymnázií a jiných výběrových škol, (5) jak učitelé řeší přijímání nových žáků do šestých ročníků základních škol, (6) jak se změní třídní klima po ukončení prvního stupně základních škol. Na základě analýzy odborné literatury jsme se rozhodli pro kvalitativní výzkumný přístup, protože jeho výhodou je, že umožňuje podrobněji porozumět pozorovanému fenoménu a získat o něm detailní informace. Na několika záměrně vybraných školách jsme vedli rozhovory s učitelkami, které vlastními slovy vyjádřily, co pro ně přechod mezi oběma stupni představuje a k jakým změnám při něm dochází. (cs)
  • The chapter deals with the teachers' experience of transition between primary and lower secondary school. The aim of this chapter is to systematically summarize and interpret the individual interviews with class teachers from the fifth and sixth grades of the basic school. Based on the experience they are able to describe the pros and cons which come with the transition of students between primary and lower secondary stage of basic school. During our research we focus on the determination of these research questions (1) what comes with the transition between two stages (2) how it is important for teachers and the school management to prepare their students for the transition (3) how students perceive the transition from the teachers' point of view (4) how teachers perceive the departure of students into multi - year gymnasia and other selective schools (5) how teachers solve the problems which occur with admission of new students into the sixth grade of primary school (6) how the class climate can change after the ending of primary school education. Based on the analysis of literature, we chose a qualitative research approach. Its advantage is that it allows to understand in detail the observed phenomena and to obtain detailed information about it. We made interviews with teachers from the deliberately selected schools who expressed what the transition between two stages in the Czech educational system means for them. (en)
Title
  • Přechod mezi stupni z pohledu učitelů
  • Přechod mezi stupni z pohledu učitelů (cs)
  • Transition between two stages of basic school from the teacher' perspective (en)
skos:prefLabel
  • Přechod mezi stupni z pohledu učitelů
  • Přechod mezi stupni z pohledu učitelů (cs)
  • Transition between two stages of basic school from the teacher' perspective (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/11:10107911!RIV12-MSM-11410___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(LC06046)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 222641
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/11:10107911
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • in depth interview; qualitative research; teachers; basic school; lower secondary school; primary school; transition (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [AADCCA8239A4]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden.
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Holubová, Markéta
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Karlova v Praze. Nakladatelství Karolinum
https://schema.org/isbn
  • 978-80-246-2043-5
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 67 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software