About: Přechod na druhý stupeň očima žáků     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The chapter deals with pupils' experience of transition between primary and lower secondary school. Based on the results of the research it describes the feelings, anxiety and expectations that accompany the students during the transition. We chose a qualitative research strategy inspired by grounded theory. On several deliberately selected schools we conducted interviews with pupils in fifth and sixth grade to determine what the transition mean for them, what they feel and what they perceive as important. Interviews were conducted primarily in the form of triads, which is a research tool based on a similar principle as the focus group. Triad is an interview of a moderator and three deliberately selected participants. In the analysis of transcribed interviews, we were inspired by the usual procedures of the grounded theory approach, i.e.: open coding, axial coding and finally a paradigm model was created on the basis of selective coding. The description of students' perception of the transition could be differentiated into four categories: anxiety (related mainly to worse school results, bigger demands, more strict teachers etc.), expectation of being older, social changes in the class, and changes in arrangement of teaching and school life in general. Pupils associate the transition with positive expectations. Students consider having enough information about the lower secondary school as one of the most significant aspects enabling smooth transition while the preparation for the teaching style and organisation of the teaching of the lower secondary school is not considered that significant. As an essential precondition for a smooth pupils' transition appears co-ordination of teaching and assessment strategies of teachers of primary and lower secondary school. (en)
  • Kapitola pojednává o vnímání přechodu z 1. na 2. stupeň základní školy samotnými žáky. Na základě výsledků výzkumného šetření popisuje pocity, obavy a očekávání, které žáky při přechodu doprovázejí. Zvolili jsme kvalitativní výzkumnou strategii inspirovanou strategií označovanou jako zakotvená teorie. Na několika záměrně vybraných školách jsme vedli rozhovory s žáky 5. a 6. ročníku s cílem zjistit, co pro ně přechod na druhý stupeň představuje, jaké pocity jej doprovázejí a co vnímají jako důležité. Rozhovory byly prováděny především formou triád, což je výzkumný nástroj založený na podobném principu jako ohnisková skupina. Jedná se o rozhovor moderátora se třemi záměrně vybranými účastníky. Při analýze přepsaných rozhovorů jsme se inspirovali postupy obvyklými v přístupu tzv. zakotvené teorie, tj. otevřené kódování, axiální kódování a na závěr byl na základě selektivního kódování vytvořen paradigmatický model. Popis vnímání přechodu z pohledu žáků byl mohl být rozdělen do čtyř kategorií: obavy (související zejména se zhoršením známek, většími nároky a přísnějšími učiteli apod.), očekávání že budou starší, sociální změny ve třídě, a změny v uspořádání výuky a školního života obecně. Žáci spojují s přechodem na druhý stupeň mnohá pozitivní očekávání. Pro plynulý přechod považují za důležité poskytnutí dostatku informací o budoucích změnách na 2. stupni, naopak přípravu na styl a organizaci výuky 2. stupně (např. střídání učitelů již na 1. stupni) nepokládají za tak podstatnou. Jedním z nejpodstatnějších předpokladů pro plynulý přechod se jeví vzájemná spolupráce učitelů prvního a druhého stupně a to z hlediska hodnocení i stylů výuky.
  • Kapitola pojednává o vnímání přechodu z 1. na 2. stupeň základní školy samotnými žáky. Na základě výsledků výzkumného šetření popisuje pocity, obavy a očekávání, které žáky při přechodu doprovázejí. Zvolili jsme kvalitativní výzkumnou strategii inspirovanou strategií označovanou jako zakotvená teorie. Na několika záměrně vybraných školách jsme vedli rozhovory s žáky 5. a 6. ročníku s cílem zjistit, co pro ně přechod na druhý stupeň představuje, jaké pocity jej doprovázejí a co vnímají jako důležité. Rozhovory byly prováděny především formou triád, což je výzkumný nástroj založený na podobném principu jako ohnisková skupina. Jedná se o rozhovor moderátora se třemi záměrně vybranými účastníky. Při analýze přepsaných rozhovorů jsme se inspirovali postupy obvyklými v přístupu tzv. zakotvené teorie, tj. otevřené kódování, axiální kódování a na závěr byl na základě selektivního kódování vytvořen paradigmatický model. Popis vnímání přechodu z pohledu žáků byl mohl být rozdělen do čtyř kategorií: obavy (související zejména se zhoršením známek, většími nároky a přísnějšími učiteli apod.), očekávání že budou starší, sociální změny ve třídě, a změny v uspořádání výuky a školního života obecně. Žáci spojují s přechodem na druhý stupeň mnohá pozitivní očekávání. Pro plynulý přechod považují za důležité poskytnutí dostatku informací o budoucích změnách na 2. stupni, naopak přípravu na styl a organizaci výuky 2. stupně (např. střídání učitelů již na 1. stupni) nepokládají za tak podstatnou. Jedním z nejpodstatnějších předpokladů pro plynulý přechod se jeví vzájemná spolupráce učitelů prvního a druhého stupně a to z hlediska hodnocení i stylů výuky. (cs)
Title
  • Přechod na druhý stupeň očima žáků
  • Přechod na druhý stupeň očima žáků (cs)
  • Transition between primary and lower secondary stage of basic school from the pupils' perspective (en)
skos:prefLabel
  • Přechod na druhý stupeň očima žáků
  • Přechod na druhý stupeň očima žáků (cs)
  • Transition between primary and lower secondary stage of basic school from the pupils' perspective (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/11:10107906!RIV12-MSM-11410___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(LC06046)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 222642
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/11:10107906
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • triad; interview; coding; qualitative research; lower secondary school; primary school; transition; pupil (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [C2A41E2F17DE]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden.
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Starý, Karel
  • Kubalová, Kateřina
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Karlova v Praze. Nakladatelství Karolinum
https://schema.org/isbn
  • 978-80-246-2043-5
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software