Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Curricula with underdeveloped progression, lacking coherence and rigor, could have negative effects on pupils' knowledge. This may be the case of poor performance of Czech pupils in international studies of educational achievement (TIMSS, PISA). Using the method of international benchmarking, we show that reading literacy as a core skill has not been stressed in the past and present Czech curricular documents. The expected progression that occurs during the lower secondary school (grades 6-9) is not described enough. In the field of numeracy, there is an important discrepancy between the Czech and international curriculum documents regarding the crucial topics of fractions and decimals. This topic is introduced in 6^th grade in the Czech framework, while international curricula build the concept of fraction since during the early primary grades. (en)
- Nekoherentní kurikula, která nestaví před žáky přiměřené cíle a v nichž není dostatečně vyjádřen učební pokrok v průběhu školní docházky, mohou být jednou z příčin zhoršujících se výsledků českých žáků v mezinárodních šetřeních typu TIMSS a PISA. V této kapitole se metodou porovnání českých a zahraničních kurikulul ukazuje, že čtenářská gramotnost jako naprosto základní gramotnost v českých kurikulárních programech nebyla a nadále není akcentována. Přírůstek odpovídajících dovedností na druhém stupni základního vzdělávání není dostatečně vyjádřen. Pokud jde o oblast počtů, jednou z oblastí, kde se česká a zahraniční kurikula liší, jsou zlomky a desetinná čísla. Zatímco u nás je toto téma formálně zavedeno až na druhém stupni, v zahraničí se postupně buduje od počátku primární školy.
- Nekoherentní kurikula, která nestaví před žáky přiměřené cíle a v nichž není dostatečně vyjádřen učební pokrok v průběhu školní docházky, mohou být jednou z příčin zhoršujících se výsledků českých žáků v mezinárodních šetřeních typu TIMSS a PISA. V této kapitole se metodou porovnání českých a zahraničních kurikulul ukazuje, že čtenářská gramotnost jako naprosto základní gramotnost v českých kurikulárních programech nebyla a nadále není akcentována. Přírůstek odpovídajících dovedností na druhém stupni základního vzdělávání není dostatečně vyjádřen. Pokud jde o oblast počtů, jednou z oblastí, kde se česká a zahraniční kurikula liší, jsou zlomky a desetinná čísla. Zatímco u nás je toto téma formálně zavedeno až na druhém stupni, v zahraničí se postupně buduje od počátku primární školy. (cs)
|
Title
| - Kurikulum 1. a 2. stupně : pohled na gramotnosti
- Kurikulum 1. a 2. stupně : pohled na gramotnosti (cs)
- Curriculum of the primary and lower secondary school - a literacy perspective (en)
|
skos:prefLabel
| - Kurikulum 1. a 2. stupně : pohled na gramotnosti
- Kurikulum 1. a 2. stupně : pohled na gramotnosti (cs)
- Curriculum of the primary and lower secondary school - a literacy perspective (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11410/11:10107901!RIV12-MSM-11410___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11410/11:10107901
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - numeracy; literacy; Czech republic; secondary school; primary school; benchmarking; curriculum (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň.
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Karlova v Praze. Nakladatelství Karolinum
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |