About: Škola v přírodě: příklad změn v rodinné a školní socializaci     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • What is known as %22outdoor school%22, a kind of school camp, is a consistent but changing element in Czech schools. The article presents the results of a case study of outdoor school in two classes of eight grades at one elementary school. The study employed various different methods of data-collection, including individual interview, focus groups, observation, questionnaire, essay etc. Data were gathered from different groups of participants (pupils, teachers, parents, instructors) during three periods: long-term preparation, actual running and follow-up impacts. The attention was paid mainly to expectations, particular experience and criteria for evaluations used by different groups of participants. A major innovation in the organisation of outdoor schools in hiring commercial agencies. With the involvment of agency the former fragile balance of interests and perspectives between teachers, students and parents changed dramatically. With regards to relationship between school and family as institutions, to send a child to the outdoor school is the act of trust - the school gains a responsibility in areas traditionally garanted by family for a certain time. Therefore it is posibble to use the outdoor school as a lense to analyze a global shift in family-school relationship. (en)
  • Ačkoliv má škola v přírodě v českém základním školství své pevné místo, v uplynulé dekádě prošla zásadními proměnami, které lze nahlížet jako symptomy celkových změn ve vzdělávacím systému a v jeho postavení v rámci společnosti. Článek představuje výsledky případové studie školy v přírodě ve dvou osmých třídách pražské základní školy. Studie sledovala přípravu a realizaci školy v přírodě a následně její důsledky na školní život. V každé ze tří fází využívala několik metod sběru dat - pozorování, individuální i skupinový rozhovor a dotazník. Pozornost byla zaměřena na představy, očekávání a zkušenosti tří skupin aktérů - vyučujících, rodičů a žáků/yň. Případová studie ukazuje, že škola v přírodě stále představuje významný prvek strukturující vzájemné vztahy v žákovském kolektivu, vztahy mezi dětmi a vyučujícími, ale také vztahy mezi rodinou a školou a mezi dětmi a rodiči. Vedle tradičních důvodů pro organizaci škol v přírodě, kterými bylo zvýšení fyzické kondice a zdraví, a seznámení se s životem na venkově, se dnes do popředí dostává stmelení kolektivu a prohloubení vztahu mezi vyučujícími a studujícími. Fenoménem současné doby je najímání komerčních agentur na pomoc při organizaci škol v přírodě. Jejich vstupem dochází k významnému narušení křehkých konstelací mezi vyučujícími, žáky a rodiči. Z hlediska vztahů mezi institucí školy a rodiny představuje škola v přírodě akt důvěry - rodiče svěřují dítě škole, která po určitou dobu přebírá i tradiční rodinné garance. Prostřednictvím školy v přírodě proto můžeme analyzovat širší posuny ve školní a rodinné socializaci.
  • Ačkoliv má škola v přírodě v českém základním školství své pevné místo, v uplynulé dekádě prošla zásadními proměnami, které lze nahlížet jako symptomy celkových změn ve vzdělávacím systému a v jeho postavení v rámci společnosti. Článek představuje výsledky případové studie školy v přírodě ve dvou osmých třídách pražské základní školy. Studie sledovala přípravu a realizaci školy v přírodě a následně její důsledky na školní život. V každé ze tří fází využívala několik metod sběru dat - pozorování, individuální i skupinový rozhovor a dotazník. Pozornost byla zaměřena na představy, očekávání a zkušenosti tří skupin aktérů - vyučujících, rodičů a žáků/yň. Případová studie ukazuje, že škola v přírodě stále představuje významný prvek strukturující vzájemné vztahy v žákovském kolektivu, vztahy mezi dětmi a vyučujícími, ale také vztahy mezi rodinou a školou a mezi dětmi a rodiči. Vedle tradičních důvodů pro organizaci škol v přírodě, kterými bylo zvýšení fyzické kondice a zdraví, a seznámení se s životem na venkově, se dnes do popředí dostává stmelení kolektivu a prohloubení vztahu mezi vyučujícími a studujícími. Fenoménem současné doby je najímání komerčních agentur na pomoc při organizaci škol v přírodě. Jejich vstupem dochází k významnému narušení křehkých konstelací mezi vyučujícími, žáky a rodiči. Z hlediska vztahů mezi institucí školy a rodiny představuje škola v přírodě akt důvěry - rodiče svěřují dítě škole, která po určitou dobu přebírá i tradiční rodinné garance. Prostřednictvím školy v přírodě proto můžeme analyzovat širší posuny ve školní a rodinné socializaci. (cs)
Title
  • Škola v přírodě: příklad změn v rodinné a školní socializaci
  • Škola v přírodě: příklad změn v rodinné a školní socializaci (cs)
  • Outdoor School: An example of changes in family and school socialiszation (en)
skos:prefLabel
  • Škola v přírodě: příklad změn v rodinné a školní socializaci
  • Škola v přírodě: příklad změn v rodinné a školní socializaci (cs)
  • Outdoor School: An example of changes in family and school socialiszation (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/11:10105348!RIV12-GA0-11410___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA406/09/0910)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 3
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 229684
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/11:10105348
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • family-school negotiation; school socialization; family socialization; Outdoor school (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [1D07CDAD62EB]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Pedagogika
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 61
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Smetáčková, Irena
  • Viktorová, Ida
issn
  • 0031-3815
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software