Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Stať je rekonstrukcí filosofie výchovy Januse Korczaka na základě interpretace jeho teoretického i prozaického díla. Ukazuje souvislosti pedagogického a filosofického konceptu Korczaka poukazem na vybrané aspekty Buberovy a Lévinasovy filosofie (dialogický vztah, odpovědnost, rukojmí). Výchova je zde pojata jakožto setkání, jež je možné jen na základe úcty a respektu k dítěti, k člověku. Pro výchovu je klíčovým předpokladem porozumění jinakosto dítěte, jeho myšlení, jeho prožívání, jeho hodnotám, jeho představám o právu a spravedlností, jeho zranitelnosti.
- Stať je rekonstrukcí filosofie výchovy Januse Korczaka na základě interpretace jeho teoretického i prozaického díla. Ukazuje souvislosti pedagogického a filosofického konceptu Korczaka poukazem na vybrané aspekty Buberovy a Lévinasovy filosofie (dialogický vztah, odpovědnost, rukojmí). Výchova je zde pojata jakožto setkání, jež je možné jen na základe úcty a respektu k dítěti, k člověku. Pro výchovu je klíčovým předpokladem porozumění jinakosto dítěte, jeho myšlení, jeho prožívání, jeho hodnotám, jeho představám o právu a spravedlností, jeho zranitelnosti. (cs)
- The article is a reconstruction of the educiaonal philosophy of Janus Korczak based on his theoretical and prose works. It identifies the contexts of Korczak?s educational and philosophical concept by referring to selected aspects of the philosophu of Buber and Lévínas (the dialogic principle, relationship, responsibility, hostage). Education here is conceived as meeting that is possible only on the basis of honour and respect for the child, for the human being. The key prerequisit for education is an uderstanding of the otherness of the child, his thinking, his experience, understanding for his values, his ideas about right and justice, and his vulnerability. (en)
|
Title
| - Jak si rozumíme? : (Filosofie výchovy Janusze Korczaka)
- Jak si rozumíme? : (Filosofie výchovy Janusze Korczaka) (cs)
- How do we understand each other? : The Philosophical Premises of Janusz Korczak?s conception of Education (en)
|
skos:prefLabel
| - Jak si rozumíme? : (Filosofie výchovy Janusze Korczaka)
- Jak si rozumíme? : (Filosofie výchovy Janusze Korczaka) (cs)
- How do we understand each other? : The Philosophical Premises of Janusz Korczak?s conception of Education (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11410/10:10080036!RIV11-MSM-11410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11410/10:10080036
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - hostage.; time synchronous and diachronic; the urgency of the moment; understanding; child and adult; meeting; upbringing (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |