Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - In our contribution we describe how to present and explain the photoelectric effect within a secondary school or a university introduction to quantum physics. The means of the integrated e-learning method we use and recommend are e-texts, e-textbooks usually within any LMS environment (their choice and preparation are decided by tutors) and especially a remotely controlled real experiment or a virtual experiment that we describe here in details. In our remote laboratory www.ises.info we develop new remote experiments that often need some expensive equipment or that are inconvenient for lessons or lectures for various reasons (security, time consumption, etc.). Sharing such experimental equipment enables to anyone, at any time and from anywhere a careful study of a physical phenomenon with more other advantages. Moreover, for the explanation of the new phenomenon we recommend to use a simplified virtual experiment like the applet %22Photoelectric Effect%22 from the team PhET.colorado.edu. Proposal of the teaching-learning sequence and the processing of real experimental data are discussed in the text. We consider two common methods: charging a capacitor up to the stopping voltage and its determination from the volt-ampere characteristics of a vacuum phototube. (en)
- V tomto článku popisujeme možnost, jak v rámci středoškolského či vysokoškolského úvodu do kvantové mechaniky představit a vysvětlit studentům vnější fotoefekt prostředky integrovaného e-learningu. Metoda integrovaného e-learningu obsahuje standardní e-learningové nástroje (e-texty, e-učebnice, možnost využít LMS prostředí - jejich výběr či přípravu ponecháváme na učiteli) a je navíc doplněna o vzdálený reálný experiment a virtuální experiment, kterými se zde budeme zabývat podrobněji. V naší vzdálené laboratoři www.ises.info vyvíjíme vzdáleně řízené reálné experimenty, které zpravidla vyžadují dražší pomůcky nebo jsou pro jiné vlastnosti (bezpečnostní opatření, časová náročnost) nevyužitelné ve výuce. Sdílení experimentálního vybavení umožňuje komukoliv, kdykoliv a odkudkoliv studovat reálný fyzikální jev - s mnoha dalšími výhodami. Naopak pro vysvětlení jevu doporučujeme použít zjednodušený virtuální experiment, jako např. aplet %22Photoelectric Effect%22 od týmu autorů PhET.colorado.edu. Návrh metodického postupu i zpracování experimentálních dat je podrobně popsáno v textu. Uvažujeme dvě standardní metody zkoumání vnějšího fotoefektu - nabíjení kondenzátoru na brzdné napětí a studium volt-ampérové charakteristiky vakuové fotonky.
- V tomto článku popisujeme možnost, jak v rámci středoškolského či vysokoškolského úvodu do kvantové mechaniky představit a vysvětlit studentům vnější fotoefekt prostředky integrovaného e-learningu. Metoda integrovaného e-learningu obsahuje standardní e-learningové nástroje (e-texty, e-učebnice, možnost využít LMS prostředí - jejich výběr či přípravu ponecháváme na učiteli) a je navíc doplněna o vzdálený reálný experiment a virtuální experiment, kterými se zde budeme zabývat podrobněji. V naší vzdálené laboratoři www.ises.info vyvíjíme vzdáleně řízené reálné experimenty, které zpravidla vyžadují dražší pomůcky nebo jsou pro jiné vlastnosti (bezpečnostní opatření, časová náročnost) nevyužitelné ve výuce. Sdílení experimentálního vybavení umožňuje komukoliv, kdykoliv a odkudkoliv studovat reálný fyzikální jev - s mnoha dalšími výhodami. Naopak pro vysvětlení jevu doporučujeme použít zjednodušený virtuální experiment, jako např. aplet %22Photoelectric Effect%22 od týmu autorů PhET.colorado.edu. Návrh metodického postupu i zpracování experimentálních dat je podrobně popsáno v textu. Uvažujeme dvě standardní metody zkoumání vnějšího fotoefektu - nabíjení kondenzátoru na brzdné napětí a studium volt-ampérové charakteristiky vakuové fotonky. (cs)
|
Title
| - Study and explanation of the photoelectric effect by means of the integrated e-learning method (en)
- Studium a výuka fotoefektu metodou integrovaného e-learningu
- Studium a výuka fotoefektu metodou integrovaného e-learningu (cs)
|
skos:prefLabel
| - Study and explanation of the photoelectric effect by means of the integrated e-learning method (en)
- Studium a výuka fotoefektu metodou integrovaného e-learningu
- Studium a výuka fotoefektu metodou integrovaného e-learningu (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11320/11:10109253!RIV12-MSM-11320___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11320/11:10109253
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - ISES Web Control; integrated e-learning; virtual experiment; remote experiment; photoelectric effect (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| - Račkova dolina, Slovenská republika
|
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - DIDFYZ 2010 - zborník príspevkov zo XVII. medzinárodnej konferencie
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Dvořák, Jiří
- Lustig, František
- Brom, Pavel
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Pobočka JSMF v Nitre, FPV UKF v Nitre
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |