Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Komunikace je významnou součástí týmové spolupráce v organizaci a také jedním z předpokladů pro nastavení kvalitních procesů individuálního plánování péče o klienty v sociálních službách. V příspěvku zkoumáme vztah mezi třemi oblastmi komunikace, vlivy pracovního prostředí v organizaci a důvěrou pracovníků s cílem blíže identifikovat determinanty jednotlivých typů komunikace. Využíváme k tomu data z dotazníkového šetření provedeného v osmi domovech pro seniory na území Moravskoslezského kraje. Výzkumný soubor tvoří 434 pracovníků přímé péče. Jednotlivé sféry komunikace jsou operacionalizovány položkami dotazníku hodnotícími vzájemnou výměnu informací mezi zaměstnanci a interakci zaměstnanců s vedoucími pracovníky, které jsou součástí nástroje pro zjišťování míry individualizace péče o lidi s demencí ICI (Individualized Care Inventory). Pracovní prostředí představuje koncept AWLS (Areas of Work Life Survey), který umožňuje pohlížet na různé oblasti pracovního života optikou zaměstnanců. Jelikož zjišťuje kongruenci mezi pracovním prostředím a potřebami pracovníka, lze jeho prostřednictvím vyvozovat závěry směrem k ohrožení pracovníků syndromem vyhoření. Oblast důvěry byla sledovaná ve čtyřech rovinách: důvěra obecně k lidem, ke spolupracovníkům, k vedení a ke klientům. Výsledky výzkumu ukazují na důležitost péče o celkové prostředí a podmínky pro pracovníky v organizaci, které mohou manažeři cíleně ovlivňovat a podpořit tak komunikaci a týmovou spolupráci v rámci péče o klienty. Větší pozornost je potřeba zaměřit na pracovníky v sociálních službách, kteří se oproti ostatním skupinám pracovníků přímé péče cítí být poněkud opomíjeni v zohledňování svých námětů na zkvalitnění péče o klienty ze strany vedení. Tato skutečnost se zpětné odráží v menší důvěře ve vedení a celkově menší spokojenosti s pracovním prostředím v organizaci u této skupiny zaměstnanců.
- Komunikace je významnou součástí týmové spolupráce v organizaci a také jedním z předpokladů pro nastavení kvalitních procesů individuálního plánování péče o klienty v sociálních službách. V příspěvku zkoumáme vztah mezi třemi oblastmi komunikace, vlivy pracovního prostředí v organizaci a důvěrou pracovníků s cílem blíže identifikovat determinanty jednotlivých typů komunikace. Využíváme k tomu data z dotazníkového šetření provedeného v osmi domovech pro seniory na území Moravskoslezského kraje. Výzkumný soubor tvoří 434 pracovníků přímé péče. Jednotlivé sféry komunikace jsou operacionalizovány položkami dotazníku hodnotícími vzájemnou výměnu informací mezi zaměstnanci a interakci zaměstnanců s vedoucími pracovníky, které jsou součástí nástroje pro zjišťování míry individualizace péče o lidi s demencí ICI (Individualized Care Inventory). Pracovní prostředí představuje koncept AWLS (Areas of Work Life Survey), který umožňuje pohlížet na různé oblasti pracovního života optikou zaměstnanců. Jelikož zjišťuje kongruenci mezi pracovním prostředím a potřebami pracovníka, lze jeho prostřednictvím vyvozovat závěry směrem k ohrožení pracovníků syndromem vyhoření. Oblast důvěry byla sledovaná ve čtyřech rovinách: důvěra obecně k lidem, ke spolupracovníkům, k vedení a ke klientům. Výsledky výzkumu ukazují na důležitost péče o celkové prostředí a podmínky pro pracovníky v organizaci, které mohou manažeři cíleně ovlivňovat a podpořit tak komunikaci a týmovou spolupráci v rámci péče o klienty. Větší pozornost je potřeba zaměřit na pracovníky v sociálních službách, kteří se oproti ostatním skupinám pracovníků přímé péče cítí být poněkud opomíjeni v zohledňování svých námětů na zkvalitnění péče o klienty ze strany vedení. Tato skutečnost se zpětné odráží v menší důvěře ve vedení a celkově menší spokojenosti s pracovním prostředím v organizaci u této skupiny zaměstnanců. (cs)
- Communication is an important part of team cooperation in an organization and also one of the conditions for setting high-quality processes of individual planning care for clients in social care service. The contribution considers the relationship between three areas of communication, the influence of working environment in the organization and confidence of the staff with the aim to identify closer determinants of particular types of communication. The research set is created by 434 workers of direct care. Different areas of communication are operationalized by items of the questionnaire evaluating mutual change of information among the employees and interaction between the employees and management that are the part of the instru ent to find out the rate of individualization of care for clients with dementia ICI. Working environment is represented by the concept AWLS (Areas of Work Life Survey), which enables to see different areas of working life with eyes of the employees. As this concept finds out congruence between working environment and the needs of the worker, it is possible via this concept to deduce conclusions in direction to threat the workers by burnout syndrome. The sphere of confidence was followed in four levels: general confidence to people, to co-workers, to management and to clients. The research results show the importance of care for general environment and conditions for workers in the organization which can be purposefully influenced by managers and thus to support communication and team cooperation in the framework of care for clients. Greater attention should be focused on workers in social care service, who compared to other groups of workers of direct care seem to be put aside taking into consideration their suggestion on improving care for clients. This fact is reflected back in minor confidence in management and generally minor satisfaction with the working environment in the organization of this group of employees. (en)
|
Title
| - Determinants of particular types of staff communication in residential facilities for seniors (en)
- Determinanty jednotlivých typů komunikace pracovníků v pobytových zařízeních pro seniory.
- Determinanty jednotlivých typů komunikace pracovníků v pobytových zařízeních pro seniory. (cs)
|
skos:prefLabel
| - Determinants of particular types of staff communication in residential facilities for seniors (en)
- Determinanty jednotlivých typů komunikace pracovníků v pobytových zařízeních pro seniory.
- Determinanty jednotlivých typů komunikace pracovníků v pobytových zařízeních pro seniory. (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11240/13:10172826!RIV14-MSM-11240___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11240/13:10172826
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - confidence; areas of working life; individualization of care; seniors; communication (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Havrdová, Zuzana
- Štegmannová, Ingrid
- Šafr, Jiří
|
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |