Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Reading habits and attitudes towards a book are formed at pre-school age. In this respect the family is still the primary institution in the educational and socialization mechanism of the development of literacy, reading habits and attitudes towards a book. The aim of this paper is to assess the influence of socio-cultural background in the family on children's reading. Using data from the research on parents %22Rodiče a výchova 2010%22, we examine how a different home environments (families with tertiary education and working class families) influence the development of children's reading skills. Then we clarify formation of pro-reading climate in the home environment (the availability of books at home, parent's reading, interaction between parent and child) and how children's reading affect academic performance in elementary school. (en)
- Čtenářské návyky a vztah ke knize se formují již v předškolním věku a v tomto ohledu rodina stále představuje primární instituci v edukačním a socializačním mechanismu vývoje a rozvoje čtenářských návyků a vztahu ke knize. Příspěvek sleduje vliv sociokulturního zázemí rodiny na dětské čtenářství. Na datech z výzkumu Rodiče a výchova 2010 zkoumáme utváření čtenářských kompetencí dětí vyrůstajících v odlišném prostředí vysokoškolských a dělnických rodin. Analyzujeme, jak je utvářeno pro-čtenářské klima v rodině (dostupnost knih, čtenářství rodičů, interakce s dítětem) a jaký má dětské čtenářství vliv na školní prospěch na základní škole.
- Čtenářské návyky a vztah ke knize se formují již v předškolním věku a v tomto ohledu rodina stále představuje primární instituci v edukačním a socializačním mechanismu vývoje a rozvoje čtenářských návyků a vztahu ke knize. Příspěvek sleduje vliv sociokulturního zázemí rodiny na dětské čtenářství. Na datech z výzkumu Rodiče a výchova 2010 zkoumáme utváření čtenářských kompetencí dětí vyrůstajících v odlišném prostředí vysokoškolských a dělnických rodin. Analyzujeme, jak je utvářeno pro-čtenářské klima v rodině (dostupnost knih, čtenářství rodičů, interakce s dítětem) a jaký má dětské čtenářství vliv na školní prospěch na základní škole. (cs)
|
Title
| - The development of children's reading in the home environments (en)
- Rozvoj dětského čtenářství v rodině
- Rozvoj dětského čtenářství v rodině (cs)
|
skos:prefLabel
| - The development of children's reading in the home environments (en)
- Rozvoj dětského čtenářství v rodině
- Rozvoj dětského čtenářství v rodině (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11240/12:10127968!RIV13-MSM-11240___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11240/12:10127968
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - school grades; socialization; pro-reading climate in the home environment; children's reading (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Dilemata sociální pedagogiky v postmoderním světě
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Institut mezioborových studií Brno
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |