Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Studie obrací pozornost k ostenzi jako k opakovanému východisku obnovování znakových systémů. V úvodu je rekapitulováno pojetí uměleckého díla jako znaku, pojetí ostenze u Wittgensteina, E. Volka a později N. Goodmana. Je sledován proces uplatňování ostenze v koláži kubistů, dadaistů, konstruktivistů a surrealistů, zároveň v rozvíjení pojetí ?ready mades? dadaismu a ?objet trouvé? surrealismu. Bauhaus je pak připomenut jako škola s metodicky řízeným zájmem o stavební principy díla a vlastnosti využívaného materiálu. Životnost ostenze je odhalena i v současném umění.
- Studie obrací pozornost k ostenzi jako k opakovanému východisku obnovování znakových systémů. V úvodu je rekapitulováno pojetí uměleckého díla jako znaku, pojetí ostenze u Wittgensteina, E. Volka a později N. Goodmana. Je sledován proces uplatňování ostenze v koláži kubistů, dadaistů, konstruktivistů a surrealistů, zároveň v rozvíjení pojetí ?ready mades? dadaismu a ?objet trouvé? surrealismu. Bauhaus je pak připomenut jako škola s metodicky řízeným zájmem o stavební principy díla a vlastnosti využívaného materiálu. Životnost ostenze je odhalena i v současném umění. (cs)
- The study turns the attention to ostension as the repeated way out to restore sign system. The introduction recapitulates concepts of the art as the sign, the theory of ostension by Wittgestein, E. Volk and later N. Goodmann. Process of implementing ostension in collages of Dadaists, cubists, constructivists and surrealists has been traced as well as developing concept ?ready made? Dadaism and ?objet trouvé? surrealism. Bauhaus has been reminded as the school of methodically directed interest in constructural principles and qualities of used materials. Persistence of ostension has been traced in the contemporary art as well. (en)
|
Title
| - Ostenze a inovace vizuálního znaku ? na příkladech umění 20. století.
- Ostension and Innovation of Visual Sign ? on Examples in 20 Century Art (en)
- Ostenze a inovace vizuálního znaku ? na příkladech umění 20. století. (cs)
|
skos:prefLabel
| - Ostenze a inovace vizuálního znaku ? na příkladech umění 20. století.
- Ostension and Innovation of Visual Sign ? on Examples in 20 Century Art (en)
- Ostenze a inovace vizuálního znaku ? na příkladech umění 20. století. (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11240/08:00010299!RIV10-MSM-11240___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11240/08:00010299
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - ostension; sign/sign system; modern art; contemporary art; collage; ready made; installations; sensory experience (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Péče o obraznost / sémiotické přístupy k výtvarnému umění a ve výtvarné výchově, Sympozium ČS InSEA
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |