Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Program Instrumentálního obohacování byl původně (v padesátých letech dvacátého století) sestaven jako program pro rozvoj dovedností myslet a nápravu kognitivních obtíží u dětí z kulturně odlišného prostředí a kognitivně handicapovaných dětí. Příspěvek presentuje výsledky evaluace programu v rámci ročního intensivního tréninku jako součásti kurikula dětí třetího a čtvrtého ročníku základní školy. Cílem presentované studie bylo prokázat pozitivní efekt tréninku s užitím programu Instrumentálního obohacování na školní výkony a kognitivní dovednosti sociokulturně handicapovaných romských a českých dětí. Metodologicky studie navazuje na předchozí výzkumné studie realizované především ve Velké Británii(Weller, Craft 1983, Beasley 1987, Blagg 1991)a na pilotní studii z roku 1997 realizovanou Katedrou pedagogické a školní psychologie PedF UK v Praze (Hadj- Moussová, Pokorná a kol 1997). Srovnání výkonů dětí experimentální (N=9) a kontrolní skupiny v testech zvolené testové baterie (vyšetření kognitivních dov
- Program Instrumentálního obohacování byl původně (v padesátých letech dvacátého století) sestaven jako program pro rozvoj dovedností myslet a nápravu kognitivních obtíží u dětí z kulturně odlišného prostředí a kognitivně handicapovaných dětí. Příspěvek presentuje výsledky evaluace programu v rámci ročního intensivního tréninku jako součásti kurikula dětí třetího a čtvrtého ročníku základní školy. Cílem presentované studie bylo prokázat pozitivní efekt tréninku s užitím programu Instrumentálního obohacování na školní výkony a kognitivní dovednosti sociokulturně handicapovaných romských a českých dětí. Metodologicky studie navazuje na předchozí výzkumné studie realizované především ve Velké Británii(Weller, Craft 1983, Beasley 1987, Blagg 1991)a na pilotní studii z roku 1997 realizovanou Katedrou pedagogické a školní psychologie PedF UK v Praze (Hadj- Moussová, Pokorná a kol 1997). Srovnání výkonů dětí experimentální (N=9) a kontrolní skupiny v testech zvolené testové baterie (vyšetření kognitivních dov (cs)
- Presentation reports data from one year evaluation study of the Instrumental Enrichment program in the context of Czech primary school. This study was designed to prove positive effect of IE training on cognitive abilities and school attainment of culturally (Romi children) and socially (Czech children from the low social economic status background) disadvantaged children. This was the first time this kind of study was done in Czech Republic. It links to previous experience from research on Instrumental Enrichment implemented in the UK (Weller, Craft 1983, Beasley 1987, Blagg 1991). Project was designed as a comparative study. We were interested in differences between experimental and control groups in the performance on assessment battery before and after intervention and also in changes at the level of childrens behaviour that happened as a result of intervention. Assessment battery consisted of measures of cognitive abilities and IQ, school attainment tests and measures of self-esteem. Data from bo (en)
|
Title
| - Podpora rozvoje kognitivních dovedností u dětí ze sociokulturně odlišného prostředí s užitím Instrumentálního obohacování R. Feuersteina
- Improving cognitive abilities in socially and culturally disadvantaged children:The Evaluation of the Feuerstein Instrumental Enrichment program (en)
- Podpora rozvoje kognitivních dovedností u dětí ze sociokulturně odlišného prostředí s užitím Instrumentálního obohacování R. Feuersteina (cs)
|
skos:prefLabel
| - Podpora rozvoje kognitivních dovedností u dětí ze sociokulturně odlišného prostředí s užitím Instrumentálního obohacování R. Feuersteina
- Improving cognitive abilities in socially and culturally disadvantaged children:The Evaluation of the Feuerstein Instrumental Enrichment program (en)
- Podpora rozvoje kognitivních dovedností u dětí ze sociokulturně odlišného prostředí s užitím Instrumentálního obohacování R. Feuersteina (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11240/06:00000778!RIV07-MSM-11240___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11240/06:00000778
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - cognitive functions; Feuersteins; Instrumental Enrichment socially culturally disadvantaged children (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Inkluzivní a kognitivní edukace
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |