About: Tertium datur - A Theory of Education as a Practical Theory between Philosophy and Science     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Kapitola se zabývá terminologickými problémy, vědním a metodologickým profilem teorie výchovy. Konstatuje její nejednoznačný charakter a dospívá ke konstatování tří hlavních dimenzí této pedagogické disciplíny, které jsou vyjádřeny v jejím vztahu (1) k vědeckému myšlení, (2) k filosofické reflexi a (3) k potřebám jednání a životní praxe. Jednotící linkou textu je pojetí teorie výchovy jako %22třetího členu%22 mezi několika modifikacemi základní kontradikce, která záleží v napětí mezi filosofickou reflexí celku a vědeckou snahou o specializaci a také v současném kladení důrazu na neutralitu procesů vědeckého poznávání a vychovatelské odpovědnosti za uskutečnění ideálu. Studie se pokouší ukázat, že teorie výchovy může být chápána jako teorie pedagogických antonomií a jako aristotelsky laděná nauka o hledání správné míry.
  • Kapitola se zabývá terminologickými problémy, vědním a metodologickým profilem teorie výchovy. Konstatuje její nejednoznačný charakter a dospívá ke konstatování tří hlavních dimenzí této pedagogické disciplíny, které jsou vyjádřeny v jejím vztahu (1) k vědeckému myšlení, (2) k filosofické reflexi a (3) k potřebám jednání a životní praxe. Jednotící linkou textu je pojetí teorie výchovy jako %22třetího členu%22 mezi několika modifikacemi základní kontradikce, která záleží v napětí mezi filosofickou reflexí celku a vědeckou snahou o specializaci a také v současném kladení důrazu na neutralitu procesů vědeckého poznávání a vychovatelské odpovědnosti za uskutečnění ideálu. Studie se pokouší ukázat, že teorie výchovy může být chápána jako teorie pedagogických antonomií a jako aristotelsky laděná nauka o hledání správné míry. (cs)
  • The subject of the study is the question of the relationships of the theory of education to philosophy, science and human conduct. Author argues for the ambiguous methodological grounding of the theory of education and its flexible position in the system of pedagogic disciplines. The basic integrating link of the text is the conception of the theory of education as the %22third link%22 among a few modifications of the basic contradiction, which lies in the tension between philosophical reflection of the whole and scientific striving for specialisation, and also in the parallel emphasise on the neutrality of the scientific process of acquiring knowledge and educational responsibility for the realisation of a certain ideal. The study tries to show that the theory of education can be understood as a theory of pedagogical antinomies and as a theory of the search for the appropriate ratio between critical reflection and scientific precision in view of the demands of a particular educational situation. (en)
Title
  • Tertium datur - A Theory of Education as a Practical Theory between Philosophy and Science (en)
  • Tertium datur - teorie výchovy jako praktická teorie mezi filosofií a vědou
  • Tertium datur - teorie výchovy jako praktická teorie mezi filosofií a vědou (cs)
skos:prefLabel
  • Tertium datur - A Theory of Education as a Practical Theory between Philosophy and Science (en)
  • Tertium datur - teorie výchovy jako praktická teorie mezi filosofií a vědou
  • Tertium datur - teorie výchovy jako praktická teorie mezi filosofií a vědou (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11210/14:10291275!RIV15-MSM-11210___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 50008
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11210/14:10291275
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • social needs; human conduct; philosophical reflection universality; explanation; antinomies and ambiguity; education; Theory (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [530000548EE4]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Teorie výchovy - tradice, současnost, perspektivy
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Strouhal, Martin
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Karlova v Praze. Nakladatelství Karolinum
https://schema.org/isbn
  • 978-80-246-2412-9
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software