Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Studie detailně zkoumá historii uvádění a mediální recepce snímku Jiřího Menzela Ostře sledované vlaky na západoevropských trzích a v USA a v západoevropských i amerických médií na konci 60. let. Propojením historie distribuce Ostře sledovaných vlaků v západní Evropě a ve Spojených státech s analýzou recepce filmu ve světovém tisku, jež se často s distribucí prolínala a promítala se do ní, text nabízí přesnější představu o řadě stále zatím jen okrajově známých aspektů spojených s dějinami domácí kinematograie. Například o tom, jak západní kritika vnímala a konstruovala obraz české nové vlny (či %22českého zázraku%22) a jakou roli sehrála zvláště ta americká v tom, že jsou právě Ostře sledované vlaky společně s Láskami jedné plavovlásky a Obchodem na korze - a nikoliv Návrat ztraceného syna, O slavnosti a hostech či Konec srpna v hotelu Ozon - tváří československé nové vlny v zahraničí. Nebo o tom, jak se do pozice a reputace snímku, ale i jeho distribuční cesty na některých trzích, promítly politické události - konkrétně okupace ČSSR vojsky Varšavské smlouvy. V neposlední řadě je možné na případu konkrétního ilmu zamýšleného od začátku výroby na vývoz do %22kapitalistické%22 ciziny více přiblížit exportní strategie ČSF, ekonomické pozadí fungování ilmového monopolu a důležitost, jakou jeho vedení přikládalo exportu. Uvedení snímku tak studie vztahuje k dějinám československé nové vlny, situaci v československé kinematografii i politice. Rozšiřuje chápání dějin československé nové vlny o důležitou zahraniční dimenzi a nabízí revizionistický pohled jak na dějiny československé nové vlny, tak na fungování československého filmového monopolu v období komunismu.
- Studie detailně zkoumá historii uvádění a mediální recepce snímku Jiřího Menzela Ostře sledované vlaky na západoevropských trzích a v USA a v západoevropských i amerických médií na konci 60. let. Propojením historie distribuce Ostře sledovaných vlaků v západní Evropě a ve Spojených státech s analýzou recepce filmu ve světovém tisku, jež se často s distribucí prolínala a promítala se do ní, text nabízí přesnější představu o řadě stále zatím jen okrajově známých aspektů spojených s dějinami domácí kinematograie. Například o tom, jak západní kritika vnímala a konstruovala obraz české nové vlny (či %22českého zázraku%22) a jakou roli sehrála zvláště ta americká v tom, že jsou právě Ostře sledované vlaky společně s Láskami jedné plavovlásky a Obchodem na korze - a nikoliv Návrat ztraceného syna, O slavnosti a hostech či Konec srpna v hotelu Ozon - tváří československé nové vlny v zahraničí. Nebo o tom, jak se do pozice a reputace snímku, ale i jeho distribuční cesty na některých trzích, promítly politické události - konkrétně okupace ČSSR vojsky Varšavské smlouvy. V neposlední řadě je možné na případu konkrétního ilmu zamýšleného od začátku výroby na vývoz do %22kapitalistické%22 ciziny více přiblížit exportní strategie ČSF, ekonomické pozadí fungování ilmového monopolu a důležitost, jakou jeho vedení přikládalo exportu. Uvedení snímku tak studie vztahuje k dějinám československé nové vlny, situaci v československé kinematografii i politice. Rozšiřuje chápání dějin československé nové vlny o důležitou zahraniční dimenzi a nabízí revizionistický pohled jak na dějiny československé nové vlny, tak na fungování československého filmového monopolu v období komunismu. (cs)
- The essay details history of distribution and reception of Jiří Menzel's tragic comedy Closely Watched Trains in Western Europe and in the USA in the late 1960s. By exploring transnational dimension of Closely Watched Trains and relating its release to the history of the Czechoslovak New Wave and political and cultural situation in Czechoslovakia, the essay expands our understanding of Czechoslovak New Wave by adding so far missing international dimension (the role of Western media in constructing Czechoslovak New Wave, the impact of the Prague Spring and the Soviet 1968 invasion....). In doing so it offers a revisionist view on both the history of the Czechoslovak New Wave and the conduct of the Communist-run Czechoslovak film monopoly. (en)
|
Title
| - Exporting Czech Kisses: A History of Distribution and Reception of Closely Watched Trains in Western Europe and the USA (en)
- Hubičky na vývoz, distribuce a recepce Ostře sledovaných vlaků v západní Evropě a v USA
- Hubičky na vývoz, distribuce a recepce Ostře sledovaných vlaků v západní Evropě a v USA (cs)
|
skos:prefLabel
| - Exporting Czech Kisses: A History of Distribution and Reception of Closely Watched Trains in Western Europe and the USA (en)
- Hubičky na vývoz, distribuce a recepce Ostře sledovaných vlaků v západní Evropě a v USA
- Hubičky na vývoz, distribuce a recepce Ostře sledovaných vlaků v západní Evropě a v USA (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11210/14:10290762!RIV15-MSM-11210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11210/14:10290762
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - transnational history; film reception; Bohumil Hrabal; Closely Watched Trains; Jiří Menzel; film criticism; film export; Czechoslovak film monopoly; film culture; Czechoslovak New Wave; film history; film distribution (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |