Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Článek se zabývá výukou českého slovesného vidu u studentů, v jejichž mateřském jazyce není přítomen aspekt jako morfologická kategorie. Začíná stručným přehledem morfologických prostředků vyjádření českého aspektu a zaměřuje se na kolokace perfektivních a imperfektivních (částečně i determinovaných a indeterminovaných) sloves s různými temporálně-aspektuálními markery. Mezi tyto markery patří příslovečná určení, spojky, částice, nebo nutnost přímého objektu. Vyučovací metoda je prezentována a odkazem na Českou čítanku, učebnici pro úroveň A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
- Článek se zabývá výukou českého slovesného vidu u studentů, v jejichž mateřském jazyce není přítomen aspekt jako morfologická kategorie. Začíná stručným přehledem morfologických prostředků vyjádření českého aspektu a zaměřuje se na kolokace perfektivních a imperfektivních (částečně i determinovaných a indeterminovaných) sloves s různými temporálně-aspektuálními markery. Mezi tyto markery patří příslovečná určení, spojky, částice, nebo nutnost přímého objektu. Vyučovací metoda je prezentována a odkazem na Českou čítanku, učebnici pro úroveň A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. (cs)
- The article deals with teaching Czech aspect to students, whose mother tongue doesn't have aspect as a morphological category. It starts with a brief survey of morphological means of expression of Czech aspect to focus on colocations of perfective and imperfective (partly also determinate and indeterminate) verbs with different temporal-aspectual markers. Among these markers belong adverbials, conjunctions, particles, or even obligatorness of direct object. The teaching methods are presented in reference to Česká čítanka, a textbook for A2 level of the Common European Framework of Reference for Languages. (en)
|
Title
| - K metodice výuky slovesného vidu
- K metodice výuky slovesného vidu (cs)
- On the Methodology of Teaching of the Czech Aspect (en)
|
skos:prefLabel
| - K metodice výuky slovesného vidu
- K metodice výuky slovesného vidu (cs)
- On the Methodology of Teaching of the Czech Aspect (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11210/14:10290594!RIV15-MSM-11210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11210/14:10290594
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - methods of teaching of Czech aspect; temporal-aspectual markers; perfective imperfective verbs; verbal aspect in Czech (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Čeština jako cizí jazyk VII
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Karlova v nakladatelství Euroslavica
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |