Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Technologický rozvoj nových médií v šedesátých letech nasměroval evropské umělce k experimentování s novými materiály a k rozšíření estetiky informace propagované Maxem Bensem. Množství kontaktů mezi českými a italskými avantgardami znatelně vzrostlo díky osobnostem jako B. Munari, M. De Micheli, a A. Pohribný, J. Padrta, J. Kolář. V Itálii Munari organizoval první výstavu programového a kinetického umění, nazvaná %22Programové umění%22. Konala se v obchodě Olivetti v Miláně v roce 1962 (Gruppo T, N, GRAV) a katalog představil Umberto Eco, který spojil definici %22programové umění%22 s teorií %22Otevřeného díla%22 (1962). Nadšení umělců pro nové technologie doprovázel pozitivní postoj k moderní společnosti. Základem programového umění bylo intenzivní vnímání budoucnosti jako %22předem naplánovaného projektu%22, který je třeba dále konkretizovat. V Praze, mezitím, A. Pohribný v roce 1967 založil Klub konkretistů. Nejdůležitější akcí byla výstava Klub Konkretistů v Jihlavě (1968) kde, kromě 25 členů klubu, se jí zúčastnilo i 59 hostů: byly k vidění italské abstraktní obrazy Dorazia a Perilliho (Forma Uno, Řím), konstruktivistické struktury Carrina a Unciniho (Gruppo Uno, Řím), kinetická díla Colomba (Gruppo T, Milán), Anceschiho (Gruppo N, Padova). Výstava Klubu odrážela obdiv programového umění vůči technice a informatice vnímaných jako symboly pokroku a budoucí společnosti. Nicméně Pražské jaro představovalo vrchol avantgardní euforie, stejné období v Itálii se vyznačovalo jen sváry a stávkami, do kterých zasahovali mladí umělci hnutí Arte Povera (Chudého umění). Když tedy se Klub konkretistů těšil úspěchu i na mezinárodní úrovni (1968-1969), italské programové umění začínalo vyklízet pozice.
- The new technologies in the service of the art. Czech and Italian avant-garde art in the sixties, from Optical art and Cinetic art to the environments. (en)
|
Title
| - The new technologies in the service of the art. Czech and Italian avant - garde art in the sixties (en)
- Le nuove tecnologie al servizio dell' arte: L' avanguardia artistica ceca e italiana negli anni sessanta / Nové technologie ve službách umění: Česká a italská umělecká avantgarda v šedesátých letech
|
skos:prefLabel
| - The new technologies in the service of the art. Czech and Italian avant - garde art in the sixties (en)
- Le nuove tecnologie al servizio dell' arte: L' avanguardia artistica ceca e italiana negli anni sessanta / Nové technologie ve službách umění: Česká a italská umělecká avantgarda v šedesátých letech
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11210/14:10286115!RIV15-MSM-11210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11210/14:10286115
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - sixties; art; garde; avant; Italian; Czech; service; technologies; new (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Cultural transfer. Umělecká výměna mezi Itálií a střední Evropou
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Karlova v Praze. Katolická teologická fakulta
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |