About: Symbolic Power as an Educational Factor     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • The theoretical study explores media symbolic power as the main condition and means of its educational influence. The beginning of the study introduces the concept of symbolic power, from which author deduces the existence of specific media %22educational program%22. The second part discusses the role of the state in shaping the symbolic environment and stresses the main position state holds in defining parameters of media %22educational program%22 as a dominant hegemon of symbolic power. The possibility of creating opposition discourses potentially disruptive to symbolic hegemony of the state and the role which media education plays in this process is the topic of the next part. At the conclusion of the paper is then formulated concept of media literacy as a social and civic competence that enables individuals to participate more effectively in the process of public communication and political decision-making. Contrary to media education widespread belief that media is the hegemon of symbolic power in society, the paper proposes theoretically substantiated thesis that the symbolic power of media is controlled by state, which determines the content and form of public discourse. The %22educational program%22 of media is thus controlled by the state and reflects its need to set knowledge in society. With regard to these findings, media literacy could broaden the current concept of media literacy by civic and political context. If media are primarily the domain of control, knowledge and skills associated with media should produce more accurate idea of ways power is exercised in society and forms of one's emancipation. (en)
  • Cílem teoretické studie je zmapovat symbolickou moc jako podmínku a zároveň hlavní prostředek edukačně socializačního působení médií. V úvodu studie je stručně představen koncept symbolické moci, z něhož autor vyvozuje existenci specifického %22vzdělávacího programu%22 médií. V druhé části je diskutována role státu v utváření symbolického prostředí a je argumentováno, že parametry %22vzdělávacího programu%22 médií dominantně definuje stát jako hegemon symbolické moci. Možnosti vytváření opozičních diskursů potenciálně narušujících symbolickou hegemonii státu a role, kterou v tomto procesu hraje mediální výchova, jsou tématem části následující. Na závěr příspěvku je pak formulována představa mediální gramotnosti jako sociální a občanské kompetence, která jednotlivcům umožní účinněji se zapojit do procesu veřejné komunikace a politického rozhodování. Oproti tradiční představě, že média jsou hegemonem symbolické moci, předkládá příspěvek teoreticky podloženou tezi, že symbolická moc médií je kontrolována státem, který určuje obsah a podoby veřejného diskursu. %22Vzdělávací program%22 médií je proto nastolován státem a odráží jeho potřeby kontrolovat vědění ve společnosti. S ohledem na tato zjištění by mediální výchova mohla rozšířit současné pojetí mediální gramotnosti o občanský a politický kontext. Pokud jsou média primárně doménou ovládání, vědomosti a dovednosti spojené s médii by měly vytvářet přesnější představu o způsobech uplatňování moci ve společnosti a formách emancipace vůči ní.
  • Cílem teoretické studie je zmapovat symbolickou moc jako podmínku a zároveň hlavní prostředek edukačně socializačního působení médií. V úvodu studie je stručně představen koncept symbolické moci, z něhož autor vyvozuje existenci specifického %22vzdělávacího programu%22 médií. V druhé části je diskutována role státu v utváření symbolického prostředí a je argumentováno, že parametry %22vzdělávacího programu%22 médií dominantně definuje stát jako hegemon symbolické moci. Možnosti vytváření opozičních diskursů potenciálně narušujících symbolickou hegemonii státu a role, kterou v tomto procesu hraje mediální výchova, jsou tématem části následující. Na závěr příspěvku je pak formulována představa mediální gramotnosti jako sociální a občanské kompetence, která jednotlivcům umožní účinněji se zapojit do procesu veřejné komunikace a politického rozhodování. Oproti tradiční představě, že média jsou hegemonem symbolické moci, předkládá příspěvek teoreticky podloženou tezi, že symbolická moc médií je kontrolována státem, který určuje obsah a podoby veřejného diskursu. %22Vzdělávací program%22 médií je proto nastolován státem a odráží jeho potřeby kontrolovat vědění ve společnosti. S ohledem na tato zjištění by mediální výchova mohla rozšířit současné pojetí mediální gramotnosti o občanský a politický kontext. Pokud jsou média primárně doménou ovládání, vědomosti a dovednosti spojené s médii by měly vytvářet přesnější představu o způsobech uplatňování moci ve společnosti a formách emancipace vůči ní. (cs)
Title
  • Symbolic Power as an Educational Factor (en)
  • Symbolická moc médií jako pedagogický faktor
  • Symbolická moc médií jako pedagogický faktor (cs)
skos:prefLabel
  • Symbolic Power as an Educational Factor (en)
  • Symbolická moc médií jako pedagogický faktor
  • Symbolická moc médií jako pedagogický faktor (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11210/14:10282419!RIV15-MSM-11210___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I, V
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 2
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 48869
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11210/14:10282419
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • media literacy; media pedagogy; institutional power; discourse; ideology; media; The symbolic power (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [2024C4F0AB78]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Pedagogická orientace
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 24
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Valenta, Petr
issn
  • 1211-4669
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11210
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 82 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software