Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Adult education has become a global phenomenon and a declared priority of decisive economic and political actors of the contemporary world. From a field that was originally, since the 19th century, dominated by an effort to promote social justice and self-actualization, it evolved, over the past several decades, into a tool of policies promoting economic growth and people's adaptation to global capitalism. The book analyzes the processes of education policy Europeanisation and globalisation as driven by the activities of international political and economic organisations (OECD, UNESCO, EU and others). The critical theory approach underlying this publication is applied not only to education policy but also in a broader context, to analyse other policy domains in which adult education and learning plays an important role (e.g., work or citizenship). It is dealt with economization of education and its role in justifying social inequalities. Critical theory provides the main methodological inspiration. The author approaches adult education as a cultural and political phenomenon. He also studies alternative relationships between scientific research and education policy. (en)
- Vzdělávání dospělých se stalo globálním fenoménem, patří k proklamovaným prioritám rozhodujících ekonomických a politických aktérů soudobého světa. Z oblasti, která byla od 19. století chápána především jako sféra snah o spravedlivější společnost a seberealizaci, se v posledních desetiletích stal předmět politik sledujících cíle ekonomického růstu a adaptace lidí na podmínky globálního kapitalismu. Publikace zkoumá procesy evropeizace a globalizace vzdělávání jako výsledek aktivit mezinárodních politických a ekonomických organizací (OECD, UNESCO, EU a další). Kritický přístup je využit jak ve vztahu ke vzdělávací politice, tak k jejímu širšímu kontextu tak, aby mohly být analyzovány další sféry, v nichž vzdělávání a učení se dospělých hraje důležitou roli (např. práce a občanství). Je probírána ekonomizace vzdělávání a její role v ospravedlňování sociálních nerovností. Hlavním zdrojem inspirace pro použitý způsob práce se stala kritická teorie společnosti. Autor přistupuje ke vzdělávání dospělých jako ke kulturnímu a politickému jevu. Věnuje se rovněž podobám vztahu mezi vědeckým výzkumem a vzdělávací politikou.
- Vzdělávání dospělých se stalo globálním fenoménem, patří k proklamovaným prioritám rozhodujících ekonomických a politických aktérů soudobého světa. Z oblasti, která byla od 19. století chápána především jako sféra snah o spravedlivější společnost a seberealizaci, se v posledních desetiletích stal předmět politik sledujících cíle ekonomického růstu a adaptace lidí na podmínky globálního kapitalismu. Publikace zkoumá procesy evropeizace a globalizace vzdělávání jako výsledek aktivit mezinárodních politických a ekonomických organizací (OECD, UNESCO, EU a další). Kritický přístup je využit jak ve vztahu ke vzdělávací politice, tak k jejímu širšímu kontextu tak, aby mohly být analyzovány další sféry, v nichž vzdělávání a učení se dospělých hraje důležitou roli (např. práce a občanství). Je probírána ekonomizace vzdělávání a její role v ospravedlňování sociálních nerovností. Hlavním zdrojem inspirace pro použitý způsob práce se stala kritická teorie společnosti. Autor přistupuje ke vzdělávání dospělých jako ke kulturnímu a politickému jevu. Věnuje se rovněž podobám vztahu mezi vědeckým výzkumem a vzdělávací politikou. (cs)
|
Title
| - Adult Education between Policy, Economics and Science. Policy of Adult Education and Learning in and Era of Global Capitalism (en)
- Vzdělávání dospělých mezi politikou ekonomikou a vědou. Politika vzdělávání a učení se dospělých v éře globálního kapitalismu
- Vzdělávání dospělých mezi politikou ekonomikou a vědou. Politika vzdělávání a učení se dospělých v éře globálního kapitalismu (cs)
|
skos:prefLabel
| - Adult Education between Policy, Economics and Science. Policy of Adult Education and Learning in and Era of Global Capitalism (en)
- Vzdělávání dospělých mezi politikou ekonomikou a vědou. Politika vzdělávání a učení se dospělých v éře globálního kapitalismu
- Vzdělávání dospělých mezi politikou ekonomikou a vědou. Politika vzdělávání a učení se dospělých v éře globálního kapitalismu (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11210/13:10272429!RIV15-MSM-11210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11210/13:10272429
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - research; neoliberalism; education policy; adult education (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Vzdělávání dospělých mezi politikou ekonomikou a vědou. Politika vzdělávání a učení se dospělých v éře globálního kapitalismu
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Karlova v Praze. Filozofická fakulta
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |