Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - This essay looks for an answer to the question of what kinds of pedagogically relevant authorities can be identified nowadays. With reference to Philippe Meirieu, it asks which forms of authority are essential if we want to bring children up to feel responsibility for the world and our cultural heritage. Two types of responsibility are discerned: one binding and the other liberating. The discernment is executed in a traditional way through identification of that which is characteristic for individuals in respect to the kinds of authority they represent and to which legitimizing principles they refer to. The goal of the essay is to show that pedagogical authority has to be liberating and that its legitimity lies in its ability to bring a child into a conscious and appreciative relationship not only with the world and people but with ideas in the first place. (en)
- Předložená studie se zabývá otázkou, jaké druhy pedagogicky relevantní autority se dají v současnosti identifikovat. S oporou v úvahách Philippa Meirieuho klade otázku, jaké formy autority jsou rozhodující, pokud chceme přivést děti k odpovědnosti za tento svět a za kulturní dědictví. V textu jsou rozlišeny dva typy autority, autorita uchvatitelská a osvobozující. Při rozlišování se postupuje tradičním způsobem, identifikuje se to, k jakým reprezentantům se různé druhy autority váží a na jaké legitimizační principy odkazují. Cílem studie je ukázat, že pedagogická autorita musí být osvobozující a že její legitimita spočívá ve schopnosti uvést dítě do uvědomělého vztahu nejen ke světu a bližním, ale především k ideji.
- Předložená studie se zabývá otázkou, jaké druhy pedagogicky relevantní autority se dají v současnosti identifikovat. S oporou v úvahách Philippa Meirieuho klade otázku, jaké formy autority jsou rozhodující, pokud chceme přivést děti k odpovědnosti za tento svět a za kulturní dědictví. V textu jsou rozlišeny dva typy autority, autorita uchvatitelská a osvobozující. Při rozlišování se postupuje tradičním způsobem, identifikuje se to, k jakým reprezentantům se různé druhy autority váží a na jaké legitimizační principy odkazují. Cílem studie je ukázat, že pedagogická autorita musí být osvobozující a že její legitimita spočívá ve schopnosti uvést dítě do uvědomělého vztahu nejen ke světu a bližním, ale především k ideji. (cs)
|
Title
| - On Different Forms of Authority. A Contribution to the Philosophy of Education. (en)
- O různých podobách autority. Příspěvek k filosofii výchovy.
- O různých podobách autority. Příspěvek k filosofii výchovy. (cs)
|
skos:prefLabel
| - On Different Forms of Authority. A Contribution to the Philosophy of Education. (en)
- O různých podobách autority. Příspěvek k filosofii výchovy.
- O různých podobách autority. Příspěvek k filosofii výchovy. (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11210/13:10195866!RIV14-MSM-11210___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11210/13:10195866
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Idea (EIDOS); liberating authority; binding authorit; education (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |