About: %22Nikde nelze radostněji žít!%22 (Utopický obraz Sovětského svazu v československé populární kultuře mezi světovými válkami)     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Import of Soviet utopia was not so succesful in our country as it was in Germany. One of the reasons was a limited target group of Czechoslovak sympathizers which gathered mainly around the Union of friends of USSR and left-wing periodicals (mainly Svět Sovětů - The World of Soviets and Rozsevačka). Thus the production here focused mainly on printed materials whereas in other fields the fascination with Soviet system was not so obvious. In above mentioned periodicals the influence of German left-wing patterns is also clear (at least features of the publicist style of Arbeiter Illustrierte Zeitung are evident); yet Czechoslovak sympathizers did not greatly differ from majority society. The only exception were demonstrations or other campaigns which were not always according to the law. Because of financial reasons there was not any film or musical production. However, this could have been caused by limited financial means from USSR designated for propaganda. When speaking about printed material, there were attempts to replace current children's literature. There also remains the question how the Czechoslovak public formed its image of Soviet utopia. It might have been influenced by the fact that all language of Soviet institutions was taken over without any deeper and critical analysis of its content. (en)
  • Import prvku sovětské utopie do československé populární kultury mezi světovými válkami nebyl tak úspěšný, jako v sousedním Německu. Jedním z důvodů byla poměrně omezená cílová skupina československých sympatizantů, která se soustředila zejména kolem Svazu přátel SSSR a a levicových periodik, z nichž nejvýraznějšími byly Svět Sovětů a Rozsevačka. Produkce se tak soustředila zejména na tiskoviny, zatímco v jiných oblastech se vliv fascinace sovětským zřízením projevoval jen omezeně. Přestože zejména u zmíněných periodik je vliv německých levicových vzorů patrný (minimálně v publicitickém stylu vycházejícím z periodika Arbeiter Illustrierte Zeitung), českoslovenští sympatizanti se z hlediska odlišení od většinové společnosti projevovali jen omezeně. Výjimkou byli pokusy o obsazení veřejného prostoru ať již demonstracemi nebo jinými kampaněmi na hraně zákona. Z hlediska finanční situace tak například chyběli pokusy o proniknutí do filmové či hudební produkce. Tato skutečnost však mohla být způsobena i omezenými protředky plynoucími na propagandu (i ve smyslu komerční reklamy) ze samotného SSSR. V oblasti tiskovin se setkáváme s pokusy nahradit stávající produkci například u dětské literatury. Celkově se nabízí také otázka, na jakém základě se vlastní obraz sovětské utopie mezi československou veřejností utvářel. Jednou z příčin mohlo být mimo jiné přejímání formálního jazyka sovětských institucí bez hlubší analýzy obsahu vyjádření.
  • Import prvku sovětské utopie do československé populární kultury mezi světovými válkami nebyl tak úspěšný, jako v sousedním Německu. Jedním z důvodů byla poměrně omezená cílová skupina československých sympatizantů, která se soustředila zejména kolem Svazu přátel SSSR a a levicových periodik, z nichž nejvýraznějšími byly Svět Sovětů a Rozsevačka. Produkce se tak soustředila zejména na tiskoviny, zatímco v jiných oblastech se vliv fascinace sovětským zřízením projevoval jen omezeně. Přestože zejména u zmíněných periodik je vliv německých levicových vzorů patrný (minimálně v publicitickém stylu vycházejícím z periodika Arbeiter Illustrierte Zeitung), českoslovenští sympatizanti se z hlediska odlišení od většinové společnosti projevovali jen omezeně. Výjimkou byli pokusy o obsazení veřejného prostoru ať již demonstracemi nebo jinými kampaněmi na hraně zákona. Z hlediska finanční situace tak například chyběli pokusy o proniknutí do filmové či hudební produkce. Tato skutečnost však mohla být způsobena i omezenými protředky plynoucími na propagandu (i ve smyslu komerční reklamy) ze samotného SSSR. V oblasti tiskovin se setkáváme s pokusy nahradit stávající produkci například u dětské literatury. Celkově se nabízí také otázka, na jakém základě se vlastní obraz sovětské utopie mezi československou veřejností utvářel. Jednou z příčin mohlo být mimo jiné přejímání formálního jazyka sovětských institucí bez hlubší analýzy obsahu vyjádření. (cs)
Title
  • %22Nikde nelze radostněji žít!%22 (Utopický obraz Sovětského svazu v československé populární kultuře mezi světovými válkami)
  • %22Nikde nelze radostněji žít!%22 (Utopický obraz Sovětského svazu v československé populární kultuře mezi světovými válkami) (cs)
  • %22Nowhere it is possible to live more joyfully!%22 (Utopic vision of USSR in czechoslovak popular culture between World Wars) (en)
skos:prefLabel
  • %22Nikde nelze radostněji žít!%22 (Utopický obraz Sovětského svazu v československé populární kultuře mezi světovými válkami)
  • %22Nikde nelze radostněji žít!%22 (Utopický obraz Sovětského svazu v československé populární kultuře mezi světovými válkami) (cs)
  • %22Nowhere it is possible to live more joyfully!%22 (Utopic vision of USSR in czechoslovak popular culture between World Wars) (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11210/13:10126483!RIV15-MSM-11210___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I, V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 91804
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11210/13:10126483
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Soviet utopia; Czechoslovak left; popular culture vs. mass culture; Czechoslovak Republic; 1920s and 1930s (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [0601DC3D8F44]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Populární kultura v českém prostoru.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Lomíček, Jan
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Karlova v Praze. Nakladatelství Karolinum
https://schema.org/isbn
  • 978-80-246-2192-0
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 91 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software